Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Bodziony, Dawid"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Pozycja strategiczna PKN Orlen w sektorze sprzedaży paliw płynnych w Polsce
    (2012-09-26 09:18:07) Bodziony, Dawid; Czarnecki, Piotr
    Praca miała na celu wskazanie pozycji strategicznej spółki PKN Orlen w sektorze sprzedaży paliw płynnych w Polsce. Badanie polegało na porównaniu największych firm z sektora sprzedaży paliw płynnych w Polsce przy pomocy: analizy strategicznej SPACE, analizy Kluczowych Czynników Sukcesu oraz analizy SWOT. Do analizy zostały wzięte takie przedsiębiorstwa jak: Grupy Lotos, BP, Shell oraz Statoil. Wyniki przeprowadzonych badań jednoznacznie wskazały, że pomimo silnej konkurencji działającej w tym sektorze spółka PKN Orlen jest w nim wyraźnym liderem posiadającym w nim bardzo silną pozycję. Zawdzięcza ją przewadze swoich silnych stron, które to zmniejszają znaczenie jej słabych stron oraz pozwalają na wykorzystanie pojawiających się szans. Spółka powinna przyjąć strategię agresywną i nadal inwestować w nowe technologie, rozbudowywać sieć stacji paliw, infrastrukturę transportową, zwiększać udział w rynku oraz rozważyć próbę wejścia również do innych sektorów, ponieważ ten, w którym się znajduje jest w fazie dojrzałości, a jego wzrost jest bardzo powolny. Obszarami najpilniej wymagającymi poprawy w spółce to: wizerunek jakości produktów oraz marki przedsiębiorstwa, ponieważ te obszary posiadają największą siłę spośród słabych stron spółki.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi