Przeglądaj wg Autor "Bogula, Monika"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Wizerunek marki Google i jej perspektywy rozwoju(2014-07-30 21:52:24) Bogula, Monika; Stach, PrzemysławPraca podejmuje problematykę marki oraz kreowania jej wizerunku na rynku tradycyjnym oraz wirtualnym. Głównym celem pracy było zanalizowanie procesu tworzenia marki, jej tożsamości i wizerunku jako głównego czynnika przewagi konkurencyjnej. Autorka przedstawia za wzorzec firmę Google – jako idealnego przykładu przedsiębiorstwa, które za pomocą technologicznego rozwoju jej produktów i usług oraz innowacyjności w kreowaniu pomysłów i ich realizacji zaspokaja złożone potrzeby konsumentów i rynku. Praca zawiera empiryczną weryfikację hipotezy o pozytywnym wizerunku marki Google w oczach użytkowników oraz ogromnym zaangażowaniu firmy w codzienne działania w sieci nie tylko firm, ale i przeciętnych internautów. Z badania wynika, że użytkownicy na co dzień korzystają z usług i produktów oraz większość z ankietowanych uznaje markę Google za profesjonalną, innowacyjną, użyteczną i godną zaufania. Autorka podejmując się napisania pracy postawiła hipotezę, iż „ W warunkach dynamicznych zmian, presji rynku związanej z agresywnymi działaniami konkurencji oraz szybkiego rozwoju technologicznego znaczenie marki i kreowania jej wizerunku stało się podstawowym standardem w strategii marketingowej przedsiębiorstw. Marka, a konkretnie jej wizerunek jest obecnie źródłem przewagi konkurencyjnej oraz kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe konsumentów”. Analizując wszystkie obszary marki i jej wizerunku na kolejnych płaszczyznach oraz opierając się na przeprowadzonym badaniu, hipoteza ta została w pełni potwierdzona.Pozycja Wpływ mediów społecznościowych na zachowania konsumentów na przykładzie serwisu społecznościowego - Facebook(2012-10-09 19:49:43) Bogula, Monika; Stach, PrzemysławCelem pracy jest przedstawienie mechanizmu działania marketingu począwszy od tradycyjnych początków, poprzez Internetowe oblicze, kończąc na współczesnych mediach społecznościowych z największą współczesną platformą społecznościową na czele. Na treść pracy składają się trzy rozdziały. W rozdziale pierwszym zdefiniowano termin marketingu zarówno klasycznego jak i nowoczesnego oraz przedstawiona została misja i jego funkcje. W rozdziale drugim opisane zostało zjawisko Social Media, jego następstwa i rodzaje. Rozdział trzeci to głównie analiza badania marketingowego dotyczącego oceny wiarygodności i skuteczności Facebooka i jego biznesowego zastosowania. Badanie zostało przeprowadzone na przypadkowej próbie badawczej 50 użytkowników Facebooka. Narzędziem przeprowadzania badania była ankieta internetowa udostępniona w serwisie Google Docs i następnie wysłana do przypadkowych użytkowników. Podsumowując, omówione zagadnienia oraz badanie dotyczące działań marketingowych na Facebooku zdecydowanie potwierdziły fundamentalną hipotezę pracy, która brzmiała : „Obecność firmy w mediach społecznościowych jest niezbędna w dzisiejszych czasach. Facebook i jego narzędzia to ‘kopalnia złota’ dla marketerów, którzy prawidłowo budując strategię marketingową firm za wykorzystaniem Social Media, przy niewielkich nakładach finansowych mogą osiągnąć wiele korzyści, nie tylko materialnych oraz długotrwale zaistnieć w szybko zmieniającym się rynku konsumentów”.