Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Borkowska, Barbara"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Znaczenie komunikacji interpersonalnej w przebiegu rozmów kwalifikacyjnych z punktu widzenia osób poszukujących pracy
    (2011-09-21 19:15:20) Borkowska, Barbara; Tylikowska, Anna
    Celem niniejszej pracy jest ukazanie, w jaki sposób kandydaci starający się o przyjęcie na dane stanowisko pracy mogę zwiększyć swoje szanse, wykorzystując poszczególne elementy komunikacji interpersonalnej. Celem pracy jest także sprawdzenie, iż zarówno porozumiewanie werbalne, jak i niewerbalne aspekty komunikacji mają istotny wpływ na efektywny przebieg rozmowy. Aby zweryfikować słuszność postawionych przeze mnie hipotez przeprowadziłam badanie w formie ankiety z pytaniami jednokrotnego wyboru. Respondentami były osoby w wieku od osiemnastu do pięćdziesięciu paru lat, w różnej sytuacji zawodowej, od bezrobotnych do pracujących. Podstawą doboru respondentów było uczestniczenie przez nich w przynajmniej jednej rozmowie kwalifikacyjnej w sprawie pracy. Przeprowadzone przeze mnie badania wykazały, że pewne elementy komunikacji interpersonalnej mają znaczenie dla postrzegania kandydatów starających się o przyjęcie na dane stanowisko pracy. Z badań wyłania się wniosek, iż ludzie największą wagę przywiązują do poprawnego wysławiania się i odpowiedniego wyglądu. Natomiast na niewerbalne aspekty komunikacji w takcie rozmowy mniej osób zwraca uwagę i nie jest to dla nich element, który mógłby poprawić jakość porozumiewania się. Z badań wyłania się jeszcze jedno spostrzeżenie, iż zbyt mało wysiłku ludzie wkładają w samo przygotowanie się do wywiadu selekcyjnego. Nie analizują swoich mocnych i słabych stron, nie przygotowują odpowiedzi na ewentualne pytania oraz nie zbierają informacji na temat firmy, do której aplikują.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi