Przeglądaj wg Autor "Brzegowy, Szczepan"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Wpływ kampanii reklamowej na postawy konsumentów(2011-09-21 12:30:33) Brzegowy, Szczepan; Rawski, MarekCelem pracy jest zbadanie, w jakim stopniu reklama wpływa na nasze postawy jako konsumentów. W jaki sposób przedsiębiorstwa chcą dotrzeć do naszych umysłów, sprawić, abyśmy wybrali jeden konkretny produkt. Praca składa się z 3 rozdziałów. Tematyką pierwszego rozdziału jest pojęcie reklamy, budowa kampanii reklamowej oraz istota i znaczenie komunikowania się z rynkiem. Drugi rozdział przedstawia wpływ reklamy na zachowania nabywców oraz to jak reklama kształtuje ich postawy. Trzeci rozdział jest autorskim badaniem wpływu kampanii reklamowej na postawy konsumentów. Przedmiotem badań uczyniono postawy konsumentów wobec reklamy. Pytanie badawcze jakie postawiono dla potrzeb pracy jest następujące: • Czy reklama kształtuje postawy nabywców wobec produktów? W związku z wyłonionymi problemami badawczymi sformułowano następującą hipotezę: Reklama wpływa na postawy konsumentów, którzy często dokonują zakupu pod jej wpływem. Konsumenci uważają, że reklama przekazuje prawdziwe informacje o produkcie, daje poczucie bezpieczeństwa, a jej wszechobecność sprawia, że jest łatwo zapamiętywana. W pracy wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego – sformułowano formularz ankiety. W badaniu wzięło udział 102 konsumentów. Wyniki badań potwierdziły przyjęta hipotezę.Pozycja Wykorzystanie analizy technicznej w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych na podstawie Spółki KGHM Polska Miedź S.A.(2014-02-27 22:31:09) Brzegowy, Szczepan; Głuc, KrzysztofNa przestrzeni ostatnich lat giełdy papierów wartościowych przeżywały rozkwit. Wraz z gwałtownym rozwojem Internetu dostęp do rachunków maklerskich zyskały rzesze potencjalnych inwestorów. Giełda jako miejsce obrotu akcjami zakorzeniło się w naszej świadomości. Jednak zarówno amatorzy, jak i zawodowcy nieustannie szukają sprawdzonego sposobu na osiąganie zysku. Wielu inwestorów uważa, że analiza techniczna jest sposobem na jego osiągnięcie. Celem przeprowadzonych badań było określenie efektywności narzędzi analizy technicznej przy zawieraniu transakcji na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Badania zostały przeprowadzone na przykładzie spółki KGHM Polska Miedź S.A. Najbardziej wymierną metodą było utworzenie portfela inwestycyjnego. Jego początkowa wartość wynosiła 100 000 zł. Sygnały wynikające z analizy technicznej wykresu spółki były traktowane jako zalecenia kupna, bądź sprzedaży akcji. Planowany horyzont inwestycyjny wynosił 3 miesiące. Stosowanie analizy technicznej oraz przestrzeganie początkowych założeń portfela pozwoliło na osiągnięcie stopy zwrotu zdecydowanie przewyższającej np. lokaty bankowe. W trakcie przeprowadzonego badania wartość portfela akcji wzrosła o 15,91%. Przeprowadzone badanie potwierdza, że analiza techniczna jest narzędziem, pozwalającym skutecznie inwestować na giełdzie.