Przeglądaj wg Autor "Bubula, Piotr"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Kluczowe czynniki sukcesu na polskim rynku e-biznesowym(2012-09-11 23:32:06) Bubula, Piotr; Ujwary-Gil, AnnaCelem mojej pracy dyplomowej jest próba przedstawienia problematyki związanej z e-biznesem i znalezienie kluczowych czynników sukcesu uniwersalnych dla działalności w różnych branżach w sektorze e-biznesu. Badania zostały przeprowadzone w lipcu 2012 roku. Dane zostały zebrane ze źródeł pierwotnych. Wybrana metoda pomiaru to wywiad, techniką telefoniczną, gdzie narzędziem badawczym jest kwestionariusz. Badanie obejmowało przedstawicieli sektora MSP z okolic Limanowej i Nowego Sącza. Z punktu widzenia przedmiotowego badań podstawowymi obszarami są instrumenty oddziaływania przedsiębiorstw na rynek, warunki i rezultaty ich działania. W pracy wyodrębniono następujące cele: Celem poznawczym pracy jest próba systematyzacji pojęć i klasyfikacji modeli biznesowych występujących w e-biznesie. Cel praktyczny pracy sprowadza się do znalezienia kluczowych czynników sukcesu według polskich przedsiębiorców sektora e-biznesu. W obecnych czasach Internet stał się siłą napędzającą współczesną gospodarkę, dając niespotykane dotąd możliwości i szanse rozwoju państw, firm oraz osób prywatnych na całym świecie. Aby każdy podmiot indywidualny i grupowy mógł w jak największym stopniu wykorzystać tę szansę, trzeba poruszać i naświetlać problematykę e-biznesu, zwiększając tym samym świadomość jednostek. W nowej gospodarce nie ma bowiem miejsca na przedsiębiorstwa czy osoby nie panujące nad możliwościami Internetu. Potwierdziły się w badaniach obydwie hipotezy badawcze. Pierwsza z nich zakładała, że można wyłonić kluczowe czynniki sukcesu w e-biznesie niezależnie od branży, w której firma działa. Hipoteza II zakładała, że Polski e-biznes jest nadal słabo rozwinięty, można uznać, że większość polskich firm znajduje się w początkowej fazie rozwoju e-biznesu, występuje niska świadomość działalności na rynku e-biznesowym.Pozycja Zarządzanie jakością na przykładzie Limatherm S.A.(2010-07-15 00:19:14) Bubula, Piotr; Tokarz, KrzysztofCelem pracy jest próba udowodnienia, iż zarządzanie jakością jest efektywnym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Posłużono się przykładem firmy Limatherm S.A. z siedzibą w Limanowej, która jest liderem w branży precyzyjnej automatyki dla szeroko pojętego przemysłu. Limatherm S.A. jest prężnie działającym przedsiębiorstwem posiadającym i ciągle doskonalącym Zintegrowany System Zarządzania. Limatherm S.A. jest nowoczesną firmą, dla której jakość produktu, jak też i usługi mają ogromne znaczenie. Produkcja odbywa się przy użyciu wysoko wyspecjalizowanego parku maszynowego, co zapewnia odpowiednie parametry produktów. Oprócz tego wdrożone systemy zarządzania jakością kładą nacisk także na szkolenia pracowników – ich wiedzę i umiejętności. Zatrudnieni pracownicy, to wysoce wykwalifikowane osoby, posiadające nie tylko właściwe wykształcenie, ale także spore doświadczenie w branży. Dokumentacja firmy jest prowadzona w sposób bardzo rzetelny. Jest ona uzupełniana przy każdej zmianie w systemie i jest dostępna dla wszystkich pracowników, by mogli z niej korzystać. Jasno sprecyzowane zakresy odpowiedzialności za konkretne procesy owocują w postaci solidnego wykonania poszczególnych czynności. Poza tym, również dbałość o środowisko przez odpowiednią utylizację odpadów czy koprodukcję czyni firmę Limatherm S.A postrzeganą, jako odpowiedzialną nie tylko wobec swoich klientów i dostawców, ale również odpowiedzialną społecznie. Przez ponad 30 lat firma wyrobiła sobie bardzo dobrą reputację i przez swoje działania w dalszym ciągu buduje zaufanie do swojej marki.