Przeglądaj wg Autor "Burek, Renata"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja „PR” jako instrument kreowania wizerunku na przykładzie firmy „WIŚNIOWSKI”(2012-09-21 13:58:03) Burek, Renata; Łyszczarz, HalinaNiniejsza praca ma na celu dokonanie oceny wpływu działań Public Relations na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, jak również identyfikacji elementów oraz zasad kształtowania wizerunku firmy w perspektywie pozyskanej wiedzy teoretycznej, a także ocena wizerunku Firmy Wiśniowski w perspektywie badanej grupy respondentów. Praca składa się z części teoretycznej i praktycznej. W części praktycznej analizie został poddany wpływ działań Public Relations na kształtowanie wizerunku Firmy „Wiśniowski”. Badania ankietowe przeprowadzone zostały wśród osób zamieszkujących powiat nowosądecki, które jednocześnie były, bądź też nie były klientami badanej firmy. Badania wykazały, iż działania public relations wykorzystywane przez badaną firmę pozytywnie wpływają na kształtowanie jej wizerunku. Właściwie zaplanowane i prowadzone, a przy tym systematyczne działania public relations to duża szansa na kształtowanie pozytywnego wizerunku Firmy Wiśniowski. Przeprowadzone badania wykazały również, że osoby zamieszkujące powiat nowosądecki za główny instrument działań PR uznali sponsoring, który w największym stopniu wpływa na kreowanie pozytywnego wizerunku Firmy Wiśniowski, co jest jednak zaprzeczeniem jednej z przyjętych w pracy hipotez badawczych. Kształtowanie pozytywnego wizerunku jest jednym z najczęściej wymienianych ogólnych celów Public Relations. Jest to zadanie bardzo złożone i jednocześnie duże wyzwanie dla specjalistów PR, przede wszystkim ze względu na to, że podstawy pożądanego wizerunku firmy tylko w części zależą od podejmowanych przez nich działań. Wizerunek jest wynikiem sposobu postrzegania firmy, podejmowanych przez nią działań, oferowanych produktów oraz usług, na które wpływ ma nie tylko wiedza, ale również emocje.