Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Chmielowska-Marmucka, Agnieszka"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Korelaty osobowościowe a poziom i struktura agresji u adolescentów
    (2019-11-12) Chmielowska-Marmucka, Agnieszka; Brachowicz, Marta
    Przedstawiona praca badawcza łączy teorie z empirią. Powstała w celu sprawdzenia związków zachodzących pomiędzy cechami osobowości a poziomem i struktura agresji u adolescentów. Badaniem objęto 120 uczniów szkoły średniej w wieku od 16 do 19 lat. W projekcie badawczym posłużono się metodami psychologicznego pomiaru: Inwentarz Osobowości NEO-PI-R autorstwa P. T. Costa i R. R. McCrae, Kwestionariusz Agresjii A. Bussa i M. Perry’ego oraz Arkusz Personalny własnej konstrukcji. Przeprowadzone analizy: korelacji, istotności różnic między grupami skrajnymi o niskim i wysokim poziomie agresji, istotności różnic międzypłciowych oraz skupień grup o różnym typie agresji pozwoliły na zweryfikowanie postawionych hipotez badawczych oraz nakierowały na wysuniecie wniosków końcowych. Adolescenci prezentujący wyższy poziom Ogólnej Agresji charakteryzują się wyższym poziomem Neurotyczności oraz niższym poziomem Ugodowości i Sumienności. Ponadto, wyższy poziom Agresji Ogólnej, Agresji fizycznej oraz Agresji werbalnej odnotowano w grupie mężczyzn.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Poziom i struktura lęku a postawy rodzicielskie u rodziców posiadających dzieci w edukacji domowej i edukacji zdalnej w dobie pandemii
    (2022-07-14) Jurewicz, Katarzyna; Chmielowska-Marmucka, Agnieszka
    Przedstawiona praca badawcza zawiera część teoretyczną i empiryczną. Powstała w celu sprawdzenia, jakie powiązania zachodzą̨ między poziomem i strukturą lęku, a postawami rodzicielskimi u osób posiadających dzieci w edukacji domowej i w edukacji zdalnej w dobie pandemii. Badaniem objęto rodziców dzieci w edukacji domowej oraz w edukacji zdalnej (szkoła tradycyjna) realizowanej w dobie pandemii. Łącznie w badaniu wzięło udział 85 rodziców. Do przeprowadzenia badania posłużono się Inwentarzem Stanu i Cech Lęku STAI, autorstwa C.D. Spielbergera, R.L. Gorsucha i R.E. Lushene, Skalą Postaw Rodzicielskich M. Plopy oraz arkuszem personalnym własnej konstrukcji. Przeprowadzone analizy pozwoliły na weryfikację postawionych hipotez i na wysunięcie wniosków, iż istnieje zależność pomiędzy poziomem lęku, a postawami rodzicielskimi. Dokonano również porównania grup edukacji zdalnej i domowej, w których uzyskano statystycznie istotne równice szczególnie w obszarze motywacji i kondycji psychicznej dzieci, która w edukacji zdalnej była niższa niż u dzieci w edukacji domowej.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi