Przeglądaj wg Autor "Chmielowska-Marmucka, Agnieszka"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Korelaty osobowościowe a poziom i struktura agresji u adolescentów(2019-11-12) Chmielowska-Marmucka, Agnieszka; Brachowicz, MartaPrzedstawiona praca badawcza łączy teorie z empirią. Powstała w celu sprawdzenia związków zachodzących pomiędzy cechami osobowości a poziomem i struktura agresji u adolescentów. Badaniem objęto 120 uczniów szkoły średniej w wieku od 16 do 19 lat. W projekcie badawczym posłużono się metodami psychologicznego pomiaru: Inwentarz Osobowości NEO-PI-R autorstwa P. T. Costa i R. R. McCrae, Kwestionariusz Agresjii A. Bussa i M. Perry’ego oraz Arkusz Personalny własnej konstrukcji. Przeprowadzone analizy: korelacji, istotności różnic między grupami skrajnymi o niskim i wysokim poziomie agresji, istotności różnic międzypłciowych oraz skupień grup o różnym typie agresji pozwoliły na zweryfikowanie postawionych hipotez badawczych oraz nakierowały na wysuniecie wniosków końcowych. Adolescenci prezentujący wyższy poziom Ogólnej Agresji charakteryzują się wyższym poziomem Neurotyczności oraz niższym poziomem Ugodowości i Sumienności. Ponadto, wyższy poziom Agresji Ogólnej, Agresji fizycznej oraz Agresji werbalnej odnotowano w grupie mężczyzn.Pozycja Poziom i struktura lęku a postawy rodzicielskie u rodziców posiadających dzieci w edukacji domowej i edukacji zdalnej w dobie pandemii(2022-07-14) Jurewicz, Katarzyna; Chmielowska-Marmucka, AgnieszkaPrzedstawiona praca badawcza zawiera część teoretyczną i empiryczną. Powstała w celu sprawdzenia, jakie powiązania zachodzą̨ między poziomem i strukturą lęku, a postawami rodzicielskimi u osób posiadających dzieci w edukacji domowej i w edukacji zdalnej w dobie pandemii. Badaniem objęto rodziców dzieci w edukacji domowej oraz w edukacji zdalnej (szkoła tradycyjna) realizowanej w dobie pandemii. Łącznie w badaniu wzięło udział 85 rodziców. Do przeprowadzenia badania posłużono się Inwentarzem Stanu i Cech Lęku STAI, autorstwa C.D. Spielbergera, R.L. Gorsucha i R.E. Lushene, Skalą Postaw Rodzicielskich M. Plopy oraz arkuszem personalnym własnej konstrukcji. Przeprowadzone analizy pozwoliły na weryfikację postawionych hipotez i na wysunięcie wniosków, iż istnieje zależność pomiędzy poziomem lęku, a postawami rodzicielskimi. Dokonano również porównania grup edukacji zdalnej i domowej, w których uzyskano statystycznie istotne równice szczególnie w obszarze motywacji i kondycji psychicznej dzieci, która w edukacji zdalnej była niższa niż u dzieci w edukacji domowej.