Przeglądaj wg Autor "Chronowska, Wioletta"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Motywujące funkcje pracy dydaktyczno-wychowawczej w rozwoju zawodowym nauczycieli Szkoły Podstawowej w Wojnarowej(2012-02-28 15:49:17) Chronowska, Wioletta; Tomalska, HalinaW niniejszej pracy dyplomowej omówiono zagadnienia związane z funkcją motywacyjną pracy dydaktyczno – wychowawczej nauczycieli oraz wpływem tejże motywacji na osiąganie kolejnych stopni rozwoju zawodowego. Celem pracy było ustalenie czy i w jakim zakresie wyodrębnione płacowe i pozapłacowe czynniki motywujące nauczycieli wpływają na ich stosunek do obowiązków zawodowych związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą oraz ustalenie czy mają w związku z nią poczucie satysfakcji i awansu zawodowego. Praca rozwija ten wątek merytoryczny, który dotyczy różnych przejawów pracy pedagogicznej nauczycieli w Szkole Podstawowej w Wojnarowej. W badaniach zastosowano metodę ankiety, a instrumentem badawczym był kwestionariusz ankiety. Założone cele badawcze oraz weryfikowana hipoteza pozwoliły stwierdzić, że aż 10 nauczycieli na ogólną liczbę 15 pedagogów osiągnęło najwyższy stopień rozwoju zawodowego, tj. nauczyciela dyplomowanego. Można wnioskować, że dobrze zmotywowany nauczyciel chętnie się rozwija i efektywniej wykonuje swoją pracę.