Przeglądaj wg Autor "Cioch, Monika"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Stres a poczucie skuteczności wykonywanych zadań dla rozwoju kapitału ludzkiego organizacji(2011-09-28 08:56:03) Cioch, Monika; Stach, PrzemysławHipotezą główną w pracy jest stwierdzenie, iż wysoki poziom stresu ma negatywny wpływ na skuteczność wykonywanych zadań. Postawiono następujące pytania badawcze: 1. Czy kobiety częściej niż mężczyźni posiadają wysoki poziom poczucia własnej skuteczności? 2. Czy akceptacja pracownika przez współpracowników ogranicza występowanie stresu? 3. Czy istnieje związek pomiędzy poziomem poczucia własnej skuteczności a aprobatą własnej osoby? 4. Czy u pracowników o wysokim poziomie poczucia własnej skuteczności porażka jest bodźcem motywującym do aktywności? 5. Czy wybór strategii radzenia sobie ze stresem oddziałuje na poziom poczucia własnej skuteczności? 6. Czy posiadanie kontroli nad wykonywanym zadaniem ogranicza występowanie stresu? W pierwszym rozdziale zawarto pojęcie kapitału ludzkiego, omówiono jego rolę w innowacyjnej organizacji. Dodatkowo przedstawiono potrzeby pracownika funkcjonującego w organizacji, a także opisano inwestycje w kapitał ludzki. Rozdział drugi traktuje o opisie poczucia własnej skuteczności. W tym celu wykorzystano koncepcję Alberta Bandury dla scharakteryzowania tego zjawiska. Rozdział czwarty to część empiryczna pracy. Badaniu poddano 70 pracowników firmy handlowej EUROSAN z siedzibą w Dąbrowie Tarnowskiej. Do przeprowadzenia badań wykorzystano ankietę. Wyniki badań potwierdziły główną hipotezę przyjętą w pracy. Spostrzeżono, że płeć nie ma wpływu na poziom poczucia własnej skuteczności oraz brak akceptacji pracownika przez współpracowników nie jest przyczyną stresu w pracy. Przede wszystkim wykazano, że poziom poczucia własnej skuteczności ma związek z aprobatą własnej osoby.Pozycja Wykorzystanie psychologicznych technik sprzedaży a efektywność sprzedaży(2009-04-10 12:42:50) Cioch, Monika; Tylikowska, AnnaW pracy skupiono się na sprzedaży, jako procesie, w którym uczestniczą sprzedawca i klient. Przedstawiono czynniki warunkujące efektywną sprzedaż, a także sam przebieg procesu sprzedaży, w którym główną rolę odgrywają techniki wywierania wpływu na zachowania konsumentów. W pierwszym rozdziale przedstawiono istotę efektywności sprzedaży. Zaprezentowano kolejno czynniki, które gwarantują wzrost sprzedaży. Ukazano znaczenie sprzedawcy, którego celem działań jest zaspokajanie potrzeb konsumentów. Omówiono również wpływ elementów marketingu mix na zachowania klientów i wzrost sprzedaży. W rozdziale drugim szeroko przedstawiono proces sprzedaży, a także stosowane przez sprzedawców techniki wywierania wpływu na konsumentów. Ostatni rozdział zawiera opis problematyki i metodologii badań oraz ich wyniki. Wyniki przeprowadzonych badań pozwalają stwierdzić, że sprzedawcom są znane różne techniki sprzedaży, które często wykorzystują w bezpośrednich rozmowach z klientami. Podczas prezentacji oferowanego dobra, handlowcom szczególnie bliskie jest stosowanie techniki społecznego dowodu słuszności, która skutecznie pozwala zachęcić konsumentów do podjęcia decyzji o zakupie. Handlowcy starają się wzbudzać w klientach zaufanie oraz tworzyć wizerunek wiarygodnego pracownika. Odpowiednia postawa komunikacyjna przyjęta przez sprzedającego sprawia, że wywiera on na nabywcy pozytywne pierwsze wrażenie, zwiększając jego skłonność do zakupu. Wyniki badań potwierdzają również fakt, że elementy marketingu mix są skutecznym narzędziem sprzedaży.