Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Citak, Lucyna"

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Efektywność zróżnicowanego systemu wynagrodzeń w procesach motywowania nauczycieli na przykładzie Szkoły Podstawowej w Zabrzeży
    (2010-09-03 12:55:12) Citak, Lucyna; Choroszczak, Jerzy
    Głównym celem pracy była analiza efektywności zróżnicowanego systemu wynagrodzeń w procesach motywowania nauczycieli w Szkole Podstawowej w Zabrzeży. Ponadto zidentyfikowanie silnych stron jak również słabości systemu wynagrodzeń nauczycieli oraz przedstawienie wytycznych dotyczących usprawnienia istniejącego systemu wynagrodzeń nauczycieli. Celem badawczym była analiza systemu wynagrodzeń nauczycieli jako podstawowego elementu systemu motywacyjnego Szkoły Podstawowej w Zabrzeży. Badania empiryczne oparto o analizę dokumentacji znajdującej się w szkole i w księgowości obsługującej szkołę. Zanalizowano składniki wynagrodzeń nauczycieli tej szkoły i zasady ich wypłacania. Silną stroną systemu wynagrodzenia funkcjonującego w Szkole Podstawowej w Zabrzeży jest jego duże rozbudowanie i możliwość uzyskania dodatkowego wynagrodzenia za godziny nadliczbowe oraz nauczanie indywidualne. W związku z tym, że szkoła położona jest na terenie wiejskim, pracownicy otrzymują dodatek wiejski w wysokości 10% wynagrodzenia zasadniczego i dodatek mieszkaniowy. Ponadto, w szkole jest aż dziewięciu nauczycieli dyplomowanych posiadających tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym, dlatego też ich stawka zasadnicza jest najwyższa w tabeli płac. Słabą stroną tego systemu jest to, że nauczyciele dyplomowani, którzy osiągnęli najwyższy pułap stawki zasadniczej, nie mają możliwości jej podwyższenia, chociaż osiągają wysokie wyniki nauczania – dlatego też mogą czuć się niedowartościowani i mogą nie posiadać dalszej motywacji do efektywnej pracy. Także zbyt duża pewność zatrudnienia gwarantowana przez Kartę Nauczyciela, może osłabiać wśród nauczycieli motywację do podnoszenia kwalifikacji i jakości pracy.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Teoria wymiany społecznej a wynagrodzenia i system motywacyjny szkół publicznych i niepublicznych na przykładzie publicznego Gimnazjum w Łącku i niepublicznego Gimnazjum w Gliwicach
    (2012-09-12 09:25:41) Citak, Lucyna; Choroszczak, Jerzy
    W pracy omówiono zagadnienie wynagrodzenia, które jest zasadniczym elementem systemu motywacyjnego w organizacjach. Celem pracy była analiza porównawcza sprawiedliwości systemu wynagradzania nauczycieli w publicznym Gimnazjum w Łącku oraz w niepublicznym Gimnazjum w Gliwicach w świetle teorii wymiany społecznej J. S. Adamsa, a także ocena sprawiedliwości tych systemów przez nauczycieli. Za główną hipotezę badawczą pracy przyjęto, że „Ocena sprawiedliwości wynagradzania za pracę jest wyższa wśród nauczycieli gimnazjów niepublicznych aniżeli publicznych”. Badanie przeprowadzono na podstawie ankiety dotyczącej sprawiedliwości wynagradzania nauczycieli. W szkole niepublicznej nauczyciele uważają, że nagrody są sprawiedliwie przydzielane przez przełożonego. Nauczyciele tego gimnazjum sporadycznie spotykają się z niesprawiedliwym traktowaniem w miejscu pracy. Natomiast w szkole publicznej pracownicy bardzo często skarżą się na niesprawiedliwość w przydzielaniu nagród. W pracy wykorzystano materiały źródłowe z 27 pozycji bibliograficznych, 5 pozycji aktów prawnych oraz 5 pozycji stron internetowych.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU