Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Czech, Ewa"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Przegląd zagadnień i metod marketingu i reklamy mobilnej w Polsce
    (2013-02-28 14:51:29) Czech, Ewa; Jasieński, Michał
    Celem badania było zdobycie wiedzy na temat stosowania telefonów komórkowych przez polskich konsumentów i stopnia zaawansowania rynku mobilnego w Polsce oraz możliwości reklamowych za pomocą urządzeń mobilnych. Dzięki badaniu, możemy poznać realną wiedzę Polaków na temat technologii mobilnych i ich używania w codziennnym życiu i wyciągnąć wnioski co należy zrobić, aby reklama mobilna była bardziej skuteczna. Ankieta, w formie Top Layer została skierowana do przypadkowych osób, za pomocą kwestionariusza online. Badanie pokazało znaczny rozwój świadomości użytkowników rynku mobilnego w Polsce. Ponad połowa Polaków posiada technologicznie zaawansowany smartfon, który pozwala na używanie różnych funkcji jak Internet, aplikacje, kody QR, Komunikacje Bilskiego Zasięgu (NFC) czy nawet Rozszerzoną Rzeczywistość . Choć ponad połowa badanych ma technologiczną możliwość używania wielu funkcji telefonów komórkowych w wielu przypadkach nie są one przez nich umiejętnie wykorzystywane. Pod względem dostępu technologii Polacy są gotowi na odbiór komunikatu reklamowego za pomocą mobile. Badanie pokazuje jednak, że choć ankietowani mają wiedzę na temat możliwości telefonów (wiedzą o możliwości używania Internetu, aplikacji, o kodach QR, GPS, aparacie, kamerze, SMS, emailu), wiedza ta jest ogólna i nie wystarczająca, aby przekonać ich do używania funkcji urządzeń mobilnych powszechnie. Użytkownicy zaczynają dopiero poznawać różne możliwości, testować, sprawdzać co jest dla nich pomocne, a co nie. Do testów podchodzą z dużą rezerwą, np. niechętnie ściągają płatne aplikacje, rzadko biorą udział w konkursach, które wymagają wysłanie płatnego SMS. Wciąż istnieją bariery technologiczne jak brak dostępu do Internetu, czy posiadanie zwykłego telefonu komórkowego, które jednak w niedługiej przyszłości zostaną rozwiązane. Niektóre kanały reklamy mobilnej, jak sms, czy reklama display mogą być już w dużej mierze skutecznie wykorzystywane, inne kanały, jak kody QR czy płatności mobilne muszą zostać jaśniej przedstawione użytkownikom, aby potrafili i nie bali się z nich skorzystać. Rynek jest na tyle rozwinięty, że reklama mobilna może być już emitowana kanałem jakim jest mobile - najskuteczniej za pomocą SMS, mobilnego Internetu oraz aplikacji. W miarę wzrostu świadomości użytkowników kanał ten będzie się coraz mocniej rozwijał, co otworzy inne możliwości reklamy mobilnej w Polsce. Szeroko pojęty mobile już teraz powinien być częścią mediów użytych do przekazu komunikatu reklamowego.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi