Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Damian Paulina"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Zmiany w sektorze usług transportowych w kontekście wejścia Polski do Unii Europejskiej na przykładzie przedsiębiorstwa WP Trans Wojciech Popieluch
    (2005) Damian Paulina; Cwynar, Wiktor
    Aby móc porównać i ocenić skutki, jakie wywarło na transporcie wejścia Polski do Unii Europejskiej, zalety oraz wady procesów, jakie w nim zachodzą, należy uprzednio zdefiniować pojęcie transportu, procesu transportowego, co przedstawię poniżej. Pierwszy rozdział mojej pracy poświęcę wyjaśnieniu pojęcia transportu oraz jego znaczenia dla gospodarki naszego kraju, a także jego wpływu na gospodarkę międzynarodową. Zacznę od przybliżenia pojęcia transportu samochodowego oraz udowodnię, że w ciągu wielu lat odkąd istnieje transport jego znaczenie i sens jest wciąż takie samo, a mianowicie odnosi się do przemieszczania osób i rzeczy w czasie i przestrzeni. Ideą przyświecającą integracji gospodarczej jest specjalizacja- każdy kraj specjalizuje się w wytwarzaniu niektórych produktów i następnie handluje nimi z pozostałymi krajami.. Jednak wymiana jest możliwa jedynie wówczas, gdy połączenia transportowe są wystarczająco rozwinięte i wytworzone towary można dostarczać partnerom. Z tego powodu integracja w dziedzinie transportu należy do jednego z najważniejszych zagadnień w tworzeniu Jednolitego Rynku Europejskiego. Najbardziej widoczną zmianą w transporcie po wejściu Polski do Unii Europejskiej jest otwarcie granic. Kilkaset milionów, może nawet miliard euro, mogą zaoszczędzić firmy transportowe na zniesieniu kontroli towarów na granicach Polski z krajami UE i innych ułatwieniach związanych z integracją.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi