Przeglądaj wg Autor "Dobosz, Monika"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Marketing społecznościowy jako narzędzie wykorzystywane w procesie kreowania i podtrzymywania wizerunku marki(2011-07-04 15:16:39) Dobosz, Monika; Stach, PrzemysławBezpośrednim celem rozważań stanie się ewaluacja roli marketingu społecznościowego, jako środka, pomagającego w procesie kreowania oraz podtrzymywania wizerunku danej marki. Część badawcza poniższej pracy oparta zostanie na przedstawieniu szczegółowej analizy przeprowadzonego badania, za pomocą zbierania danych ze źródeł pierwotnych, a więc dzięki ankiecie bezpośredniej. Przeprowadzona została ona na próbie dwustu sześćdziesięciu siedmioosobowej grupie badawczej, składającej się z użytkowników portali społecznościowych, w wieku od 18-55 roku życia. Analiza uzyskanych za jej pomocą danych przedstawiona zostanie w formie opisowej, graficznej oraz tabelarycznej. Wyniki tego badania, będą podstawą do częściowego określenia roli oraz wpływu marketingu społecznościowego na proces budowania oraz podtrzymywania wizerunku danej marki oraz dodatkowego oszacowania, czy działania te posiadają oddźwięk pozytywny, czy też negatywny na postrzeganie marek przez jej potencjalnych nabywców. Z uwagi na charakter pracy, jak i stosunkowo krótki okres występowania tego zjawiska, głównym źródłem informacji jest sam Internet oraz dzieła obcojęzyczne, które użyte zostaną przede wszystkim w drugim rozdziale tej pracy.Pozycja Wpływ postrzegania własnej osobowości na zachowania zakupowe i wybór marek(2014-04-08 14:51:10) Dobosz, Monika; Stach, PrzemysławCelem niniejszej pracy było przedstawienie osobowości jako istotnego czynnika wpływającego na zachowania konsumenckie oraz określenie czy postrzeganie siebie jest elementem oddziałującym na dokonywanie wyborów poszczególnych marek czy produktów. Początkowe rozważania przedstawione zostały w formie teoretycznej, rozpoczynając od analizy pojęcia zachowań konsumenckich, jego składników wewnętrznych oraz zewnętrznych, a także charakterystyki procesu decyzyjnego. Kolejna część pracy przedstawiała rosnącą rolę osobowości w wyborach konsumenckich, która w dzisiejszych czasach staje się bardzo często alternatywnym czynnikiem wyboru w stosunku do ceny czy jakości. W części empirycznej natomiast ukazany został rzeczywisty wpływ postrzegania własnej osobowości przez pryzmat czterech typów osobowości, z którymi ankietowani utożsamili się na podstawie podanych zestawów cech. Analiza otrzymanych danych z przeprowadzonego badania ankietowego dowiodła, że osobowość człowieka ma niewątpliwie wpływ na to, jakie decyzje konsumenckie podejmuje. Dodatkowo, okazało się także, że to jak ankietowani postrzegają siebie samych jest bardzo istotne w momencie, gdy dokonują oni wyboru danej marki czy produktu, bardzo często personifikując je i identyfikując się z markami, które posiadają podobne cechy do nich samych lub też cechy, które chcieliby oni posiadać.