Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Drozd, Katarzyna"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Zachowania agresywne a niepokój u młodzieży
    (2013-06-15 13:02:32) Drozd, Katarzyna; Uchnast, Zenon
    Agresja jest zjawiskiem narastającym we współczesnym świecie. Badacze starają się znaleźć odpowiedź na pytanie, jaka jest geneza zachowań agresywnych. Wielu z nich łączy występowanie agresji wraz z odczuwaniem niepokoju. W związku z tym, celem mojej pracy było znalezienie odpowiedzi na pytanie: Czy i na ile istnieje współzależność pomiędzy poziomem niepokoju jako cechy a poziomem agresji wśród młodzieży gimnazjalnej? W celach badawczych sformułowałam następujące hipotezy: H1: Osoby o wysokim poziomie niepokoju uzyskują wysoki poziom zachowań agresywnych. H2: Osoby o niskim poziomie niepokoju ujawniają istotnie wyższą gotowość do zachowań agresywnych. Badania zostały przeprowadzone na grupie 120 gimnazjalistów (71 dziewcząt i 49 chłopców) w wieku od 13 do 16 r.ż. W badaniach zastosowałam następujące metody: Kwestionariusz „Nastroje i Humory” do badania agresji A. Buss i A. Durkee, Inwentarz gotowości do agresji interpersonalnej A. Frączka oraz Arkusz Samopoznania R. B. Cattella. Uzyskane wyniki badań potwierdziły tylko pierwszą, postawioną przeze mnie hipotezę.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi