Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Druzik, Sabina"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Obraz siebie u młodzieży przejawiającej zachowania agresywne
    (2013-06-27 13:37:24) Druzik, Sabina; Brachowicz, Marta
    Praca ma charakter teoretyczno – empiryczny. Podjęty program badawczy skupiony jest na analizie związków jakie zachodzą pomiędzy agresją a obrazem siebie. Badaniami objęto 123 uczniów klas licealnych w wieku od 16 – 18 lat. W badaniu wykorzystano następujące testy psychologiczne: Tennessee Skala Obrazu Siebie (TSCS), Fitts'a, Kwestionariusz Agresji Bussy'ego i Perry'ego oraz Arkusz personalny własnej konstrukcji. Analiza statystyczna i psychologiczna danych empirycznych pozwoliła na potwierdzenie jednej hipotezy oaz sformułowanie wniosków końcowych. Młodzież o niskim poziomie agresji w porównaniu z młodzieżą o wysokim poziomie agresji posiada mniejszą samokontrolę. Oznacza to, iż osoby z niskim poziomem agresji cechują się pozytywnym obrazem siebie. Uzyskane dane wskazują, iż adolescenci z niskim poziomem agresji przejawiają większą rozbieżność niż badani z wysokim poziomem agresji w zakresie zewnętrznych wymiarów obrazu siebie. Młodzież z niskim poziomem agresji lepiej funkcjonuje w czterech wymiarach zewnętrznych obrazu siebie, czyli w wymiarze „Ja” moralno-etycznym, „Ja” osobistym, „Ja” rodzinnym oraz „Ja” społecznym. Uzyskany materiał empiryczny pozwolił na weryfikację przyjętych w pracy hipotez. Powiązania jakie zostały stwierdzone mogą być wykorzystane w pracy psychologicznej i pedagogicznej z młodzieżą szkolną.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi