Przeglądaj wg Autor "Dyja, Szymon"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Wpływ rozwoju technologii informatycznej na kształtowanie się rynku reklamy(2019-11-16) Dyja, Szymon; Nowacki, WłodzimierzTechnologia informatyczna i reklama są dziedzinami silnie związanymi ze współczesnym społeczeństwem. Oba te elementy przenikają się wzajemnie oraz mocno oddziałują na otoczenie. Celem niniejszej pracy było sprawdzenie jaki wpływ na kształtowanie się rynku reklamy ma rozwój technologii informatycznej. Autor chcąc wykazać zależności pomiędzy zmianami na rynku reklamy i rozwojem technologicznym wykorzystał literaturę z zakresu informatyki i marketingu, a także sięgnął do międzynarodowych raportów opisujących rynek reklamy internetowej. Raporty te opracowywane są przez sieć firm audytorskich PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB. Renoma badań IAB/PwC sprawia, że raporty uznawane są na rynku za rzetelne i stanowią bazę do dalszych opracowań. Wyniki przeprowadzonych analiz potwierdzają hipotezę, że rozwój technologii informatycznej silnie wpływa na kształtowanie się rynku reklamy. W Stanach Zjednoczonych jeszcze 20 lat temu udział wydatków na reklamę internetową stanowił poniżej 1% całego rynku reklamy, podczas gdy w 2015 roku było to 30%. Dynamiczny rozwój technologiczny doprowadził do upowszechnienia się Internetu i ewolucji reklamy online. W ciągu ostatnich dwóch dekad występuje silna korelacja dodatnia pomiędzy ilością użytkowników sieci, a przychodami z reklam internetowych. Analiza trendów na rynku reklamy pozwala wnioskować, że w najbliższych latach Internet będzie głównym nośnikiem reklam.