Przeglądaj wg Autor "Dziedzina, Ewelina"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Działalność reklamowa przedsiębiorstw w przestrzeni międzykulturowej(2013-03-16 15:53:00) Dziedzina, Ewelina; Chlipała, PawełPraca obejmuje problematykę dotyczącą oceny działalności reklamowej przedsiębiorstw w przestrzeni międzykulturowej. W części teoretycznej praca zawiera rozważania na temat przekazów reklamowych w przestrzeni międzykulturowej, a także działań przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej. Badaniami objęto przeciętnych odbiorców reklamy w Polsce. Badanie przeprowadzono w lutym 2013 r. i posłużono się metodą ankietową. Badanie potwierdziło, że polscy konsumenci preferują reklamy, w których widoczne jest nawiązanie do kultury kraju, z którego pochodzą, czyli w tym przypadku Polski. Nabywcy lubią takie reklamy, ponieważ czują się wyraźnie wyróżnieni na tle innych krajów, kiedy reklama międzynarodowego produktu jest skierowana właśnie do nich. Oprócz czynników kulturowych, kolory, muzyka oraz sposób prezentacji produktu najbardziej przykuwają uwagę odbiorców. Sam język polski użyty w reklamie międzynarodowego produktu nie jest wystarczającym czynnikiem wzbudzającym zainteresowanie odbiorców. Standardowa reklama międzynarodowego produktu jest bardziej przekonująca dla polskich konsumentów niż reklama z elementami obcej kultury. Reklamy wysokokontekstowe nie są preferowane wśród polskich nabywców i często są źle interpretowane. Polscy konsumenci wolą reklamy, w których jest powiedziane wszystko wprost, czyli niskokontekstowe.Pozycja Opakowanie jako instrument kształtowania postaw i zachowań nabywców(2011-02-01 18:51:25) Dziedzina, Ewelina; Chlipała, PawełPraca obejmuje problematykę dotyczącą wpływu opakowania na postawy i zachowania nabywców. W części teoretycznej praca zawiera rozważania na temat opakowania i jego wpływu na postawy i zachowania konsumentów, a także zawiera kompendium wiedzy na temat zmian decyzji zakupowych konsumentów. Badaniami objęto klientów dwóch sklepów samoobsługowych: „Milea” i „Delikatesy Centrum” znajdujących się w miejscowości Rytro. Badanie przeprowadzono w grudniu 2010 r. i posłużono się metodą ankietową. Badanie potwierdziło, że opakowanie produktu wpływa na zachowania konsumentów oraz jest w stanie zmienić ich decyzje zakupowe. Informacje zawarte na opakowaniu stanowią podstawowe źródło informacji o produkcie. Kupujący lubią estetyczne opakowania, ale jest to dla nich mniej ważne przy zakupie artykułów codziennego użytku. Badanie jednoznacznie potwierdza, że rozmiar opakowania produktów spożywczych ma znaczenie dla nabywców, ponieważ kupują produkty w takich opakowaniach, które zaspokajają ich potrzeby. Możliwość ponownego zamknięcia opakowania, to cecha, którą nabywcy sobie najbardziej upodobali. Stwierdzono też, że pod wpływem opakowania, konsumenci dokonują zakupów nieplanowanych produktów. Konsumenci są też w stanie dopłacić do produktu, jeżeli jego opakowanie chroni towar przed zniszczeniem. Według klientów, opakowanie wyróżniające się na półce zawiera drogi produkt, ale innowacyjny i wart zainteresowania. Większość konsumentów twierdzi, że nie kupiłaby produktu, którego opakowanie nie wzbudzałoby zaufania. Jak wynika z badania, konsumenci przy wyborze produktów nie zwracają uwagi na to, czy opakowanie jest przyjazne środowisku.