Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Fabicki, Marcin"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza zasobów i konkurencji jako podstawa działań strategicznych firmy działającej na rynku przemysłowym przykładzie firmy ACTIV
    (2012-09-30 14:55:53) Fabicki, Marcin; Śmigielska, Grażyna
    Dzięki mechanizmom rynkowym możliwe jest zbywanie produktów, które wytwarzane są w obrębie gospodarki. Bez istnienia obszaru rynkowego, jego mechanizmów itp. ciężko byłoby producentom planować swoje działania. Rynek bowiem określa przybliżoną liczbę nabywców, określa też wielkość popytu na konkretny produkt. Lokacyjna funkcja rynku polega przede wszystkim na dokonywaniu decyzji lokacyjnych, umożliwiających zwiększenie produkcji towarów, które cieszą się największym powodzeniem. Dzięki realizacji tych zadań, sfera produkcyjna ma możliwość odpowiedniego rozplanowania swoich działań, inwestycji, czy też wielkości nakładów. Segmentacja rynku oparta jest na podzieleniu go na mniejsze części, określane mianem segmentów. Różnią się one od siebie przede wszystkim oczekiwaniami poszczególnych klientów wobec konkretnego produktu, sposobem dokonywania zakupów, lub też innymi kryteriami. Segmentacja pomaga lepiej poznać rynek, bo określa, jakie grupy klientów go tworzą. Sprzyja bardziej racjonalnemu i precyzyjnemu dostosowaniu produktu i innych działań marketingowych do wymagań nabywców lub użytkowników. Marketing mix 5P oparty jest o takie elementy jak: produkt, polityka cenowa, strategia sprzedaży, czyli dystrybucja, elementy promocji, a także personel, który zajmuje się wykonywaniem tych działań marketingowych. Promocja to wszelkie środki strategiczne, czy też taktyczne, które mają na celu umacnianie pozycji rynkowej danego podmiotu, produktów jakie on oferuje, a także służą one dużej aktywizacji jego sprzedaży. Dystrybucja jako element marketingu mix, spełnia istotną rolę w jego pełnej realizacji. Przede wszystkim ułatwia transportowanie wszelkich produktów, przewożenie ich w pożądane przez klientów miejsca. Oferowanie dobrego jakościowo produktu oraz nadanie mu właściwej ceny, nie jest jeszcze pewnym gwarantem sukcesu. Ustalanie cen na podstawie kosztów ich oferowania poprzez firmę oznacza przede wszystkim, że ceny zależne są od wewnętrznych czynników danego podmiotu gospodarczego.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi