Przeglądaj wg Autor "Faron, Marzena"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Konflikt jako czynnik determinujący proces komunikacji w organizacji na przykładzie Lidl Sp. z o.o.(2013-08-24 22:00:39) Faron, Marzena; Pocztowski, AleksyNiniejsza praca przybliża problematykę zjawiska konfliktu i jego wpływu na komunikowanie wewnętrzne w organizacji. W opracowaniu zdefiniowano podstawowe terminy odnoszące się do sytuacji konfliktowych oraz procesu komunikacji. Przeprowadzono analizę zjawiska konfliktu ukazując rolę, jaką pełnią we współczesnych organizacjach. Scharakteryzowano źródła powstawania sytuacji konfliktowych oraz opisano różne rodzaje konfliktu, które mają miejsce w pracy. Zaprezentowano sposoby zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz najskuteczniejsze metody rozwiązania zaistniałego nieporozumienia. Przybliżono charakterystykę komunikowania się w pracy, ukazując jego istotę oraz funkcję, jaką pełni ten proces w organizacji. Opisano zasady skutecznej i efektywnej komunikacji oraz scharakteryzowano bariery zakłócające ten proces. Szczegółowo zanalizowano formalne i nieformalne sieci komunikacyjne, jako zasadnicze determinanty wpływające na efektywność komunikacyjną w firmie. Opisano zachowanie i postawy uczestników konfliktu. W celu rozwiązania problemu badawczego sformułowano hipotezę główną oraz cztery hipotezy szczegółowe. Zbadanie korelacji między sytuacją konfliktową a procesem komunikacji w organizacji nastąpiło w oparciu o sondaż diagnostyczny przeprowadzony wśród pracowników firmy Lidl z Nowego Sącza. Weryfikacja tez badawczych umożliwiła poznanie częstotliwości występowania konfliktów w badanej organizacji oraz identyfikację najczęstszych podmiotów, będących stronami sporu. W badaniach skupiono się przede wszystkim na poznaniu skutków konfliktu oraz wpływu, jaki wywierają na proces przekazywania informacji i porozumiewania się w firmie. Ponadto ważnym aspektem badań była identyfikacja opinii pracowników odnośnie istniejącego w firmie systemu komunikowania się.Pozycja Zagadnienia ryzyka kredytowego w działalności banku (na przykładzie ING Bank Śląski S.A.)(2011-12-03 12:07:00) Faron, Marzena; Żukowski, PawełPraca zawiera teoretyczne podstawy dotyczące ryzyka kredytowego, jego źródeł oraz następstw. Przedstawiono zagadnienia dotyczące działalności bankowej, w tym głównie kredytowej oraz ryzyka bankowego. Omówione zostały zagadnienia dotyczące ryzyka kredytowego, jego rodzajów, metod kwantyfikacji i kontroli, jak również zabezpieczania. Ostatnia część pracy zawiera historię ING Bank Śląski S.A., jego działalność, jak również metody minimalizacji i monitoringu ryzyka kredytowego.