Przeglądaj wg Autor "Fryda, Piotr"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Komunikacja wewnętrzna i marketingowa firmy „Inex" Sp. z o.o. i ich wpływ na relacje handlowe oraz satysfakcję kontrahentów(2014-07-16 13:23:59) Fryda, Piotr; Tomalska, HalinaObserwacja sektora małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjno-handlowych i zainteresowanie autora pracy magisterskiej tematyką komunikowania się w tych przedsiębiorstwach, mają swe odzwierciedlenie w niniejszej pracy. Autor stara się pokazać zależności pomiędzy komunikacją a jej wpływem na budowanie relacji firma – kontrahenci , a idąc dalej – pomiędzy tymi relacjami a generowanym przez firmę zyskiem. Praca składa się z części teoretycznej oraz badawczej. Autor w części empirycznej skupił uwagę na sformułowaniu problemu badawczego oraz celów, które zamierza osiągnąć, co odzwierciedlają cztery hipotezy badawcze. Ich weryfikacja została przeprowadzona na drodze analizy opinii uzyskanych od kontrahentów firmy „Inex” oraz porównania ich z opiniami pracowników tejże firmy. Metodą badań jest ankieta, a narzędziem badawczym kwestionariusz ankiety. Konfrontacja uzyskanych danych na temat wzajemnych relacji, nałożona na dane sprzedażowe firmy pozwoliła na weryfikowanie hipotez i wyciąganie wniosków. Zbieranie danych pośród pracowników firmy poszerzone zostało o aspekty komunikacji wewnętrznej firmy. W pracy pokazano zależność mówiącą, że fundamentem dla osiągnięcia zysku są dobre relacje handlowe z kontrahentami i klientami. Te z kolei zależą od skutecznej komunikacji marketingowej, którą precyzuje badanie satysfakcji, potrzeb i oczekiwań kontrahentów. Skuteczna komunikacja marketingowa jest też wynikiem poprawnej komunikacji wewnętrznej. O jej rzetelności świadczy stopień wykorzystania współczesnych systemów informatycznych np. kompleksowych narzędzi klasy ERP, CRM czy platform wymiany danych EDI. Wnioskiem badawczym jest zatem stwierdzenie, że doskonalenie sfery komunikacyjnej jest czynnikiem wzrostu konkurencyjności i prowadzi do wzrostu zyskowności badanej firmy.