Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Gargas Renata"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Zastosowanie metody SWOT do analizy strategicznej przedsiębiorstwa na przykładzie spółki OPTIMUS S.A
    (2005) Gargas Renata; Czarnecki, Piotr
    Analiza strategiczna jest integralną częścią zarządzania strategicznego i stanowi element bazowy przy formułowaniu strategii działania dla przedsiębiorstwa. Celem pracy jest analiza strategiczna spółki OPTIMUS S.A. wykonana metodą SWOT, pozwalająca ocenić pozycję spółki na rynku informatycznym w Polsce i ustalić dalsze perspektywy rozwojowe w ciągu następnych pięciu lat. Przedstawiono genezę, istotę i strukturę procesu zarządzania strategicznego oraz istotę jego komponentów, czyli misji, wizji, celów i zadań oraz strategii działania. Zaprezentowano typologię i rodzaje strategii przedsiębiorstwa, wynikające z różnych koncepcji zarządzania strategicznego. Opisano istotę i zakres analizy strategicznej. Przedstawiono podział narzędzi analizy strategicznej oraz zaprezentowano istotę i znaczenie analizy SWOT w analizie strategicznej przedsiębiorstwa. Zawarto opis warunków funkcjonowania firmy OPTIMUS S.A. na rynku IT oraz przedstawiono charakterystykę ekonomiczno – finansową spółki i otoczenie przedsiębiorstwa. Dokonano analizy strategicznej metodą SWOT spółki OPTIMUS S.A. Do analizy makrootoczenia zastosowano scenariusze możliwych zdarzeń a do analizy otoczenia konkurencyjnego – analizę punktowej atrakcyjności sektora. Analiza wewnętrzna potencjału spółki została wykonana metodą kluczowych czynników sukcesu. Otrzymano informacje o szansach i zagrożeniach rozwojowych płynących z otoczenia spółki oraz informacje dotyczące potencjału badanego przedsiębiorstwa – jego silnych i słabych stronach. Analiza ta pozwoliła na określenie pozycji strategicznej firmy w otoczeniu i wysunięcie zaleceń strategicznych dla przedsiębiorstwa w przyszłości.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi