Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Garwol, Bernadetta"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Teoretyczne i praktyczne aspekty zachowań konsumentów na rynku usług hotelarskich: badania ankietowe opinii gości hotelowych w Nowym Sączu
    (2011-03-24 20:32:00) Garwol, Bernadetta; Jasieński, Michał
    Przedmiotem niniejszej pracy było dokonanie diagnozy czynników wpływających na zachowania nabywcze konsumentów usług hotelarskich. Celem badania ankietowego było uzyskanie wiedzy o konsumentach, stopniu ich zadowolenia z usług dostarczanych przez system hotelowy oraz ich opinii na temat systemu, za pomocą którego usługi są dostarczane klientom. Badaniu poddani zostali pełnoletni, indywidualni konsumenci, będący klientami hoteli „Beskid” oraz „Panorama” w Nowym Sączu. Zastosowano metodę wywiadu kwestionariuszowego, a pytania dotyczyły subiektywnych opinii na temat wyboru hotelu, długości pobytu, oceny oferowanych przez dany hotel usług czy dostępności asortymentowej. Z przeprowadzonego badania wnioskujemy, że poziom jakości usług hotelarskich niekoniecznie w pełni zaspokaja potrzeby i oczekiwania odbiorców. Większość respondentów uznała, że liczba gwiazdek nie daje gwarancji dobrej jakości. Może to wynikać z ciągle niedostatecznego zrozumienia wagi i znaczenia kategoryzacji dla nabywców usług hotelarskich. Za czynnik w największym stopniu wpływający na jakość, ankietowani zgodnie uznali sposób obsługi gości przez personel hotelowy. Obserwujemy, iż konsumenci przestali w pewnym stopniu zwracać uwagę na usługi dodatkowe, jakie ma do zaoferowania dany obiekt. W miarę wzrostu zainteresowania turystyką, odwiedzający wolą spędzić czas bardziej aktywnie, poza hotelem. Interesujący jest również fakt, iż klienci oczekują większych korzyści i wyższej jakości, niż wynikałoby to ze wzrostu ceny usługi. Najważniejszymi natomiast elementami, które mają wpływ na decyzje dotyczące wyboru obiektu hotelowego są: lokalizacja hotelu, możliwość dogodnego dojazdu oraz wygląd i standard zakwaterowania. Reklama natomiast wywarła na odbiorcy najmniejszy wpływ, co może być związane z tym, iż w dzisiejszych czasach przekaz reklamowy nie zawsze jest wiarygodny, dlatego konsumenci nie przywiązują do niego większej wagi.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi