Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Golonka, Ewa"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Korelaty osobowościowe aktywności szkolnej młodzieży w wymiarze: wypalenie- zaangażowanie
    (2012-06-19 10:07:55) Golonka, Ewa; Tucholska, Stanisława
    Aktywność szkolna, rozpatrywana poprzez pryzmat zaangażowania i wypalenia szkolnego, jest tematem od niedawna eksplorowanym w psychologii. Realizowany w tej pracy program badawczy dotyczył korelatów osobowościowych tych dwóch form aktywności szkolnej młodzieży: wypalenia i zaangażowania. Badaniami objęto 148 uczniów szkoły licealnej. W tym celu wykorzystano następujące narzędzia psychologiczne: Inwentarz Osobowości NEO-PI-R, Kwestionariusz Zaangażowania w Naukę Szkolną (UWES-U), Kwestionariusz Wypalenia Szkolnego (MBI-U) oraz Arkusz Personalny we własnym opracowaniu. Otrzymane wyniki pozwoliły na weryfikację postawionych hipotez. Respondenci z wysokim stopniem zaangażowania szkolnego uzyskali statystycznie różne wyniki od uczniów z niskim zaangażowaniem. Podobna zależność wystąpiła przy wypaleniu. Badania pokazały, że wysoka Ugodowość i Sumienność sprzyjają większemu zaangażowaniu szkolnemu. Dodatkowo uczniów o różnym typie zaangażowania cechował inny układ czynników osobowościowych w modelu Wielkiej Piątki. Uczniowie wypaleni nauka szkolną charakteryzowali się również inną konfiguracją cech osobowości w porównaniu z rówieśnikami bez objawów wypalenia. Uczniowie z zaznaczonym syndromem wypalenia uzyskali wysokie wyniki w Neurotyczności oraz niskie w Ugodowości i Sumienności.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi