Przeglądaj wg Autor "Gurgul, Agata"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Wpływ reklamy na zachowania nabywcze konsumentów na przykładzie sieci supermarketów i hipermarketów Tesco(2011-12-22 05:33:58) Gurgul, Agata; Łyszczarz, HalinaPrzedmiotem rozważań w całej pracy, była analiza czynników wpływających na zachowania nabywcze konsumenta, które rozumiemy jako działania podejmowane podczas dokonywania zakupu. Badania na potrzeby pracy, przeprowadzono na próbie 150 osób w dwojaki sposób. Na terenie miasta Zakopanego, ankieterzy bezpośrednio wręczali respondentom kwestionariusz z prośbą o wypełnienie jednego egzemplarza. W związku z tym, że ilość zebranych wyników nie była zadowalająca, stworzono elektroniczną wersję ankiety i umieszczono ją na stronie WWW. Dzięki przeprowadzonym badaniom udało się obronić postawioną hipotezę, że reklama jest jednym z najistotniejszych czynników, wywierających wpływ na zachowanie nabywcze konsumentów. Wnioski z uzyskanych wyników pozwalają stwierdzić, że reklama oddziałuje na każdego człowieka w indywidualny sposób. Część nabywców, z wielkim entuzjazmem przyjmuje wszystko co jest im przekazywane. Inni natomiast usilnie starają się udowodnić, że nie ma to na nich żadnego wpływu, w związku z czym buntują się i nie nabywają reklamowanych produktów. Niniejszym konkludując, perswazja działa na każdego niezależnie czy zgadza się on z jej przekazem, czy też nie.