Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Gyba, Irena"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Poczucie sensu życia a struktura osobowości u młodzieży
    (2013-06-25 13:09:59) Gyba, Irena; Uchnast, Zenon
    Celem mojej pracy jest odpowiedź na pytanie, czy istnieje współzależność między poczuciem sensu życia a strukturą osobowości. Aby odpowiedzieć na to pytanie sformułowałam następujące hipotezy badawcze: H1 - Istnieje niższy poziom współzależności między poziomem poczucia sensu życia a cechami temperamentu; H2 - Istnieje wyższy poziom współzależności między poczuciem sensu życia a cechami charakteru. Weryfikacja hipotez została przeprowadzona przy pomocy następujących metod: (1) Kwestionariusz Temperamentu i Charakteru (TCI) Roberta Cloningera - adaptacja Elżbiety Hornowskiej, (2) Test Celu Życia - Purpose In Life Test (PLT) J.C. Crumbaugha i L.T. Maholicka, (3) Kwestionariusz poczucia sensu życia (MLQ) M.F. Stegera, P. Frazier, Sh. Oishi i M. Kalera Badanie zostało przeprowadzone wśród uczniów klas drugich Liceum Ogólnokształcącego i Technikum Zawodowego. W badaniu wzięło udział 160 osób, w tym 85 kobiet i 75 mężczyzn, w wieku 17 lat. W wyniku przeprowadzonych analiz statystycznych stwierdzono pozytywną weryfikację przyjętych hipotez badawczych.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi