Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Hadrian, Piotr"

Teraz wyświetlane 1 - 20 z 27
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza i ocena działalności dystrybucyjnej Przedsiębiorstwa Handlowego Alfa-Elektro Sp z o.o.
    (2009-10-06 21:07:58) Ciurej, Monika; Hadrian, Piotr
    Celem pracy jest przedstawienie zagadnień związanych z dystrybucją materiałów elektrycznych Przedsiębiorstwa Handlowego Alfa-Elektro. Pod tym pojęciem kryje się całokształt decyzji związanych z doradztwem technicznym, magazynowaniem oraz dostawą towaru na miejsce wskazane przez klienta wyrobów najwyższej jakości. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiona jest dystrybucja jako nieodłączny element instrumentów marketingowego oddziaływania na rynek. Scharakteryzowano tutaj jej funkcje i zagadnienia logistyczne w sferze dystrybucji. Rozdział drugi opisuje znaczenie kanałów dystrybucji w działaniach rynkowych, współdziałanie i konflikty, oraz rolę i zadania przedsiębiorstw handlowych jako podmiotu kanałów dystrybucji Rozdział trzeci przedstawia charakterystykę Przedsiębiorstwa Handlowego „Alfa- Elektro” jako dystrybutora materiałów elektrycznych. Przedstawiona jest ogólna struktura organizacyjna firmy, jej decyzje rynkowe cele jak również konkurencja na rynku. Rozdział czwarty zawiera analizy zastosowane w celu oceny dystrybucji w firmie Alfa-elektro. Analiza ABC pozwala wyodrębnić najważniejsze grupy zarówno odbiorców, produktów, kanałów dystrybucji jak i największe rynki zbytu. Z kolei macierz BCG pokazuje stan stosowanych kanałów dystrybucji i ich kierunki rozwoju. Analiza Portera przez uwzględnienie 5 czynników (5 sił Portera) pozwala zbadać atrakcyjność firmy z punktu widzenia obecnych i przyszłych inwestorów.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza lojalności konsumentów wobec marek rynku kosmetyków do pielęgnacji włosów
    (2007) Łabno Katarzyna; Hadrian, Piotr
    Marka jest uznawana za jedno z podstawowych narzędzi kształtowania produktu. Dobra marka pomaga zdobywać i utrzymywać rynki oraz staje się wyznacznikiem wartości. Markowe firmy i produkty odgrywają podstawową rolę w rozwijaniu międzynarodowej kooperacji oraz wymiany. W świetle sukcesów odnoszonych przez wkraczające na polski rynek renomowane firmy zagraniczne, coraz liczniejsi krajowi przedsiębiorcy uznają, iż marka jest niezbędnym narzędziem skutecznego zdobywania rynków, utrzymania zdobytej pozycji i międzynarodowej rywalizacji. Marka jest to pojęcie wieloznaczne. Jednak śmiało można się pokusić o stwierdzenie, że jest to produkt, który postrzegany jest przez konsumenta jako odmienny od konkurencyjnych. Problemem ściśle łączącym się z pojęciem marki jest lojalność konsumentów wobec niej. Celem pracy jest zaprezentowanie metodyki badania lojalności konsumentów wobec marek szamponów do włosów. Celami szczegółowymi są: ukazanie wizerunku marki, charakteryzowanie rynku kosmetyków w Polsce, ocena marek szamponów do włosów dokonana przez konsumentów.
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Analiza motywacji podejmowania pracy przez mieszkanców Tarnowa i Tuchowa
    (2004) Piątek Piotr; Hadrian, Piotr
    Celem pracy jest przedstawienie analizy motywacji podejmowania pracy przez mieszkańców Tarnowa i Tuchowa. Przedstawiono uwarunkowania i instrumenty motywowania ludzi do pracy, teorie motywacji i modele oddziaływań motywacyjnych. Opisano czynniki i instrumenty kształtujące motywację oraz dokonano charakterystyki społeczności Tarnowa i Tuchowa. Na podstawie badań dokonano analizy charakteru i motywacji podejmowania pracy.
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Analiza sytuacji konkurencyjnej w branży poligraficznej na rynku małopolski jako podstawa wyboru strategii konkurencyjnej firmy Profit Media
    (2004) Trzósło, Sławomir; Hadrian, Piotr
    Przedsiębiorstwo funkcjonujące w gospodarce rynkowej powinno koncentrować swoją uwagę na budowie i wdrażaniu strategii rozwoju polegającej na wyznaczaniu długofalowych celów przynoszących sukces, oraz formułowaniu dostosowanych do sytuacji przedsiębiorstwa i otoczenia, sposobów osiągnięcia celów tego przedsiębiorstwa. Działające na określonych rynkach przedsiębiorstwa, pozostają w stosunkach konkurencyjnych z innymi organizacjami działającymi obok nich na. Stosunki te w głównej mierze zależą od sił konkurencyjnych przedsiębiorstw w porównaniu z siłami reprezentowanymi przez jego konkurentów na danym rynku. Ciągłe zmiany jakie dokonują się na rynkach wymagają od przedsiębiorstw ciągłego analizowania sytuacji. Tematem niniejszej pracy jest analiza sytuacji konkurencyjnej. Ze względu na znaczenie dla działalności przedsiębiorstwa, jak również ze względu na zainteresowania autora, w pracy omówiono ten nieodzowny element działalności gospodarczej na coraz bardziej konkurencyjnym rynku poligraficznym. W warunkach rosnącej niepewności i ryzyka, wypracowano pewne metody i techniki ułatwiające analizę sytuacji konkurencyjnej. Celem pracy jest przeprowadzenie analizy sytuacji konkurencyjnej w branży poligraficznej na rynku małopolski, przy pomocy wybranych metod analizy oraz zaprezentowanie możliwości wykorzystania wyników tej analizy do podejmowania decyzji strategicznych w firmie Profit Media.
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Analiza wprowadzenie systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2000 przez TeleNet Brzesko S.A.
    (2004) Borowiec Krzysztof; Hadrian, Piotr
    Celem niniejszej pracy jest przedstawienie i ocena procesu wprowadzenia systemu zarządzania jakością według normy ISO 9001:2000 w firmie Telnet Brzesko S.A. Zbadanie sposobu i efektywności realizacji podstawowych założeń systemu w zakresie: wzrostu jakości świadczonych usług, poprawy współpracy z odbiorcami usług, stabilizacji pozycji rynkowej firmy, minimalizacji stanów magazynowych, usprawnienie procesu archiwizacji danych.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Analiza wybranych instrumentów działalności marketingowej banków PKO BP S.A. i BPH S.A.
    (2006) Nowak Rafał; Hadrian, Piotr
    Podstawowym krokiem w bankowej działalności marketingowej jest badanie rynku, nieustanne śledzenie zmieniających się na niej zdarzeń, ciągły proces gromadzenia informacji i ich przetwarzanie. Celem pracy jest analiza sposobów wykorzystywania wybranych instrumentów działalności marketingowej banków PKO BP S.A. i BPH S.A. Scharakteryzowano podstawowe produkty bankowe zwracając uwagę na ich marketingowy charakter oraz atrakcyjność dla klienta. Omówiono specyfikę marketingu bankowego. Oraz koncepcje zarządzania marketingu w bankach. Ukazano instrumenty działań marketingowych oraz znaczenie badań marketingowych. Przedstawiono marketingowy charakter produktów bankowych, ich strukturę oraz ocenę. Opisano cykl życia produktów bankowych oraz podstawowy asortyment banków. Przestawiono bankowe kanały dystrybucji i ich ewolucję ze szczególnym uwzględnieniem najnowocześniejszych kanałów dystrybucji bankowej, czyli bankowości telefonicznej i internetowej. Zaprezentowano historię banków PKO BP S.A. i bank BPH S.A., ich organizacje i zarządzanie. Pokazano aktualny stan rynkowy obu banków jak również strategiczne koncepcje na przyszłość. Dokonano analizy wybranych przedmiotów działalności obu banków, przedstawiono podstawowe elementy działalności banków oraz koszty (opłaty i prowizje) związane ich prowadzeniem.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Czynniki determinujące rozwój prywatnej przedsiębiorczości na terenie miasta Tarnowa
    (2009-01-07 09:20:58) Rosnowska, Bernadetta; Hadrian, Piotr
    Przedmiotem pracy jest analiza czynników wpływających na przedsiębiorczości osób fizycznych w mieście Tarnowie. Dokonano jej opierając się na obowiązujących przepisach oraz danych statystycznych. Celem pracy jest ocena na podstawie uzyskanych danych oraz analiz wzajemnych zależności pomiędzy rozwojem społeczno – gospodarczym miasta, uwarunkowaniami formalno – prawnymi, czynnikami determinującymi rozwój przedsiębiorczości, a decyzjami poszczególnych osób w zakresie podejmowania własnej działalności gospodarczej. Przyjęta teza, że zmiany ustrojowe powodują wzrost prywatnej przedsiębiorczości praktycznie została w całości wykazana. Nastąpił ilościowy wzrost podmiotów gospodarczych i wzmocnienie sektora prywatnego, a szczególnie firm prowadzonych przez osoby fizyczne. Tym samym działania podejmowane tak na szczeblu makro jak i mikro przyniosły oczekiwane efekty. Znajduje to również odzwierciedlenie poprzez różne formy opodatkowania we wpływach do budżetu. Wykazano również, ze sama chęć podjęcia działalności gospodarczej przez poszczególne osoby fizyczne nie jest wystarczającą przesłanką do sfinalizowania tego zamiaru. Niezbędne jest współdziałanie szeregu podmiotów, w tym samorządu terytorialnego i banków aby tworzyć korzystne warunki zachęcające potencjalnych inwestorów. Wszystko to jest jednak oparte na systemie prawnym regulującym zagadnienia ogólne (zasady funkcjonowania i wpisów do ewidencji), jak też szczegółowe, w tym zawłaszcza system finansowy. W pracy korzystano z aktów prawnych, danych Urzędu Statystycznego, Urzędów Skarbowych, publikacji książkowych, Internetu oraz informacji ustnych przekazanych przez pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnowie, Tarnowskich Wodociągów Spółki z o.o. i Urzędu Miasta Tarnowa, Wydziału Spraw Obywatelskich Referatu Ewidencji Działalności Gospodarczej.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Czynniki determinujące zmiany struktury ilościowo-jakościowej bazy turystycznej w Polsce
    (2006) Polek Danuta; Hadrian, Piotr
    Przedmiotem niniejszej pracy jest problematyka rozwoju turystyki na przestrzeni lat 1990-2005 oraz czynników determinujących zmiany w strukturze ilościowo-jakościowej bazy turystycznej w Polsce, Małopolsce i Krakowie. Celem pracy jest identyfikacja elementów infrastruktury turystycznej, mocnych i słabych stron turystyki oraz szczegółowe omówienie uwarunkowań wpływających na zmiany w wielkości i jakości wybranych elementów bazy turystycznej, ze szczególnym uwzględnieniem walorów turystycznych, czynników politycznych, ekonomicznych oraz poziomu uprzemysłowienia. W pracy omówiono działania instytucji zajmujących się problemami branży turystycznej na szczeblu ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym oraz wszystkie elementy bazy turystycznej. Przedstawiono także rodzaje infrastruktury transportowej ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji samochodowej, autobusowej, lotniczej i morskiej. Przeanalizowano stan dróg, autostrad, linii kolejowych oraz podano dane statystyczne na temat liczby pasażerów podróżujących samolotami oraz pociągami. Omówiono morską flotę transportową, żeglugę przybrzeżną i śródlądową oraz wymieniono wady i zalety poszczególnych środków transportu. Przedstawiono wymagania kategoryzacyjne stawiane obiektom zbiorowego zakwaterowania przez przepisy Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 roku w sprawie obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie. Opisano różne systemy oceny jakości: HACCP, rekomendacje Polskiego Zrzeszenia Hoteli, konkursy branżowe, łańcuchy hotelowe. Przedstawiono dane statystyczne dotyczące struktury bazy turystycznej w Małopolsce i Krakowie. Opisano walory i atrakcje turystyczne według regionów oraz ich wpływ na strukturę bazy turystycznej. Następnie omówiono przeobrażenia polityczno-gospodarcze w ostatnich piętnastu latach w świetle ich wpływu na turystykę. Przedstawiono determinanty rozwoju turystyki w Polsce, opisano nowe tendencje w turystyce krajowej oraz kształtowanie się ruchu turystycznego międzynarodowego (przyjazdowego i wyjazdowego).
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Etyczny wymiar promocji. Studium na przykładzie akcji promocyjnych skierowanych do pośredników handlowych
    (2006) Saladyga Tomasz; Hadrian, Piotr
    Celem niniejszej pracy jest analiza działań promocyjnych, jakie wybrani producenci materiałów budowlanych kierują do swoich pośredników handlowych. Autor ukazuje, jaki charakter mają akcje promocyjne organizowane przez firmy z branży budowlanej, i jakie motywy kierują sprzedawcami, do których te działania promocyjne są skierowane. W pracy przedstawiono dwa spośród czterech elementów kompozycji marketingu – mix, a mianowicie promocję i dystrybucję. Poruszono temat pojęcie i istoty marketingu oraz koncepcji marketingu – mix. Przedstawiono historię rozwoju etyki w działalności gospodarczej, wskazano również, jaka jest istota i cele etyki w biznesie. Skupiono się na wybranych obszarach funkcjonowania kodeksów etycznych w działalności gospodarczej. Dokonano analizy wybranych działań promocyjnych, jakie producenci materiałów budowlanych kierują do swoich dystrybutorów i sprzedawców. Podjęto próbę oceny etycznego stosowania promocji w przypadku zaprezentowanych przykładowych akcji promocyjnych.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Kształtowanie satysfakcji klientów sieci sklepów „Biedronka” w Dębicy
    (2009-10-07 15:59:42) Chmielowska, Agnieszka; Hadrian, Piotr
    Celem pracy jest ukazanie uwarunkowań kształtowania się satysfakcji klientów sieci sklepów Biedronka na przykładzie funkcjonowania sklepów w Dębicy. Stosownie do przyjętych założeń badawczych sformułowano kilka hipotez badawczych, których weryfikację przeprowadzono w części badawczej. Praca składa się z dwóch części: pierwsza ma charakter teoretyczny, druga – empiryczny. W rozdziale pierwszym omówiono kwestie satysfakcji klientów jako podstawy kształtowania ich lojalności względem firmy. Omówiono również istotę, rodzaje i poziomy lojalności, związki między zadowoleniem a lojalnością oraz sposoby, zasady i mechanizmy kształtowania satysfakcji klienta, a także ukazano istotę programów wynagradzania lojalności klientów. W rozdziale drugim omówiono kwestie traktowania klienta jako kapitału firmy, zindywidualizowanego podejście do klienta, kosztów marketingowych i rentowności poszczególnych klientów oraz kwestie zarządzania rentownością klientów. Rozdział trzeci porusza problemy pomiaru satysfakcji i lojalności klientów. W rozdziale czwartym przedstawiono proces kształtowania się satysfakcji klientów w świetle badań własnych na przykładzie klientów sklepów Biedronka w Dębicy.
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Ocena działalności promocyjnej Ogólnokrajowej Spółdzielni Turystycznej "GROMADA" w latach 2000 - 2004
    (2006) Bogacz Lidia; Hadrian, Piotr
    W działalności polskich przedsiębiorstw turystycznych coraz silniej zaznacza się potrzeba wprowadzenia zasad marketingu. Większość przedsiębiorstw wprawdzie nadal funkcjonuje według schematów odpowiadających orientacji produkcyjnej, w efekcie czego nie nadążają one z ofertą usługową za wzrastającymi potrzebami turystycznymi. Jednak rozwój rynku turystycznego, powstawanie wielu prywatnych biur podróży i większe zróżnicowanie oferty turystycznej stwarzają dogodne warunki do działań promocyjnych. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie i ocena działalności promocyjnej Ogólnokrajowej Spółdzielni Turystycznej „Gromada” w latach 2000-2004. Zaprezentowano promocję jako element marketingu – mix, definiując pojęcie, określając jej funkcje i zadania oraz opisując narzędzia promocji. Przedstawiono projektowanie procesu kampanii promocyjnej, sposób określania jej celów, wyboru form działań promocyjnych. Opisano historię powstania badanej firmy oraz jej plany na przyszłość. Zaprezentowano działania promocyjne podejmowane przez „Gromadę”. Przeprowadzono analizę tej działalności oraz omówiono narzędzia promocyjne charakterystyczne dla marketingu w turystyce stosowane przez „Gromadę”.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Ocena skuteczności i efektywność działań reklamowych Jeronimo Martins Dystrybucja S.A.
    (2009-09-08 18:36:26) Jurek, Małgorzata; Hadrian, Piotr
    Celem niniejszej pracy jest ocena skuteczności i efektywność działań reklamowych prowadzonych przez Jeronimo Martins Dystrybucja S.A. w Kostrzynie. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera ogólne informacje na temat działań promocyjnych i systemu komunikacji przedsiębiorstwa. Omawia istotę i znaczenie systemu komunikacji marketingowej oraz obrazuje znaczenie promocji dla uczestników procesu komunikacji. Przedstawiono w nim również cele i narzędzia polityki promocji oraz omówiono prognozowanie działań promocyjnych. Rozdział drugi omawia definicje, rodzaje i funkcje reklamy. Zawarto w nim również opis celów reklamy, jako procesu komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Oprócz wspomnianych wyżej zagadnień, rozdział ten przedstawia także media w Polsce wraz ze sposobem ich wykorzystania w kampanii reklamowej. Przedmiotem trzeciego rozdziału są metody oceny badania skuteczności i efektywności reklamy. Rozdział ten zawiera omówienie podstawowych etapów badań nad reklamą oraz wskazuje rodzaje testów i innych metod stosowanych w badaniach nad reklamą. Ostatni rozdział w całości poświęcony został ocenie efektowności i skuteczności działań reklamowych przedsiębiorstwa Jeronimo Martins dystrybucja S.A. z siedzibą w Kostrzynie.
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Ocena sposobów przeciwdziałania bezrobociu w powiecie bocheńskim i brzeskim. Analiza porównawcza
    (2007) Mucha, Jarosław; Hadrian, Piotr
    Przedmiotem pracy jest ocena przeciwdziałania bezrobociu w Polsce oraz w powiecie bocheńskim i brzeskim w latach 2001 - 2006. Podstawowe cele wchodzące w zakres analizy można ująć w postaci następujących pytań: -jaka jest skala zjawiska rejestracji bezrobotnych w Bochni i w Brzesku oraz jej zmiany w analizowanym okresie? -kim są rejestrujący się bezrobotni i jaka jest struktura tych grup osób? -jakie są determinanty, źródła i uwarunkowania zjawiska rejestracji bezrobotnych? -jakie działania należy podjąć, aby ograniczyć rozmiary bezrobocia? Treść pracy zawarta jest w czterech rozdziałach. W pierwszym przedstawiono cechy rynku pracy w Polsce oraz jego segmentację. Rozdział ten poświęcony jest teoretycznym aspektom problemu bezrobocia. Przedstawiono rodzaje bezrobocia i źródła informacji o nim. Przedmiotem drugiego rozdziału jest rozległa analiza najbardziej zagrożonych kategorii bezrobotnych w Polsce. Nakreślono tu sytuacje kobiet, ludzi młodych i długotrwale pozostających bez pracy. Rozdział ten zawiera także charakterystykę zróżnicowania przestrzennego bezrobocia w Polsce. Trzeci rozdział traktuje o metodach i środkach przeciwdziałania bezrobociu, o sposobach łagodzenia jego skutków oraz o instytucjach rynku pracy. Czwarty rozdział daje obraz skali i struktury bezrobocia oraz metod jego zwalczania w Powiatowym Urzędzie Pracy w Bochni i w Brzesku w latach 2001 - 2006. Podstawą empiryczną dokonanych w pracy analiz są dane statystyczne informacje dotyczące obszarów obsługiwanych przez Powiatowe Urzędy Pracy, a także dane statystyczne Głównego Urzędu Statystycznego.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Ocena strategii rozwoju powiatu tarnowskiego przez jego mieszkańców
    (2006) Gozdek Marzena; Hadrian, Piotr
    „Strategia pozwala rozwiać mgłę niepewności co do przyszłości dzięki wyrobieniu sobie wyobrażenia o niej i stworzenia jej” - to zdanie jest mottem twórców Strategii Zrównoważonego Rozwoju Powiatu Tarnowskiego. Twórcy ci zauważają również, że charakterystyczną cechą obecnych czasów jest nieustanna zmiana. Przetrwanie organizacji i społeczności zależy więc od ich zdolności do innowacyjności i umiejętności budowania jedności opartych na różnorodności poglądów oraz form działania. Jako najpoważniejsze zadanie władz lokalnych, determinujące rozwój całego obszaru, przedstawiają stworzenie spójnej wizji funkcjonowania najważniejszych podmiotów życia gospodarczego, kulturowego i społecznego. Przykładem takiej spójnej wizji powinny być, i obiektywnie oceniając, są dokumenty opracowane przez powiat. Czy jednak tak samo rozumieją strategię rozwoju mieszkańcy powiatu i co ważniejsze, czy wiedzą o działaniach władz w tym zakresie i jak je oceniają? Na to pytanie ma odpowiedzieć niniejsza praca. Celem tej pracy jest przedstawienie opinii mieszkańców powiatu tarnowskiego na temat strategii stworzonych i realizowanych w powiecie. Przyjęto następujące hipotezy badawcze: 1. powiat tarnowski posiada potencjał umożliwiający, aby stał on się obszarem atrakcyjnym i przyjaznym dla inwestorów, turystów oraz mieszkańców; 2. strategia rozwoju jest dokumentem potrzebnym dla stworzenia mechanizmów pozwalających ten potencjał wykorzystać; 3. istnieje potrzeba poprawy wielu dziedzin działalności powiatu i życia społeczności lokalnych; 4. wiedza społeczności o opracowanych i wdrażanych strategiach jest niewystarczająca; 5. realizacja strategii nie pociąga za sobą zauważalnych dla społeczności lokalnej efektów.
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Oddziaływanie różnych czynników na zachowania rynkowe konsumentów w Dąbrowie Tarnowskiej
    (2008) Węgiel, Sylwia; Hadrian, Piotr
    Celem pracy jest kompleksowe przedstawienie złożonej problematyki związanej z konsumentem oraz zrozumienie i wyjaśnienie ich zachowania na rynku. Próbę wyjaśnienia owych zachowań podjęto na przykładzie konsumentów rynku Dąbrowy Tarnowskiej. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcony został omówieniu zagadnień ogólnych. Wyjaśnia on podstawowe pojęcia i istotę zachowań konsumenckich. Omówione zostały również kwestie związane z racjonalnością postępowania w ogóle, a w szczególności z racjonalnością i irracjonalnością zachowań konsumenckich. Ponadto zaprezentowano w tym rozdziale istotę i charakterystykę poszczególnych typów modeli zachowań konsumentów. Jak również główny element zachowań konsumenta, czyli proces podejmowania decyzji oraz kolejne stadium procesu decyzyjnego, którym są odczucia po zakupowe i związane z nimi różne formy zachowania konsumentów. Drugi rozdział poświęcony został czynnikom kształtującym zachowanie konsumentów na rynku, a w szczególności czynnikom demograficzno – ekonomicznym, społeczno – kulturowy oraz psychologicznym. Natomiast trzeci rozdział prezentuje metodykę badań. Przedstawia cel badań i hipotezy badawcze oraz zakres, metodę, narzędzie i technikę przeprowadzonych badań. Rozdział czwarty zawiera rozważania na temat kształtowania zachowań konsumentów jako przedmiotu badań. Przedstawia charakterystykę respondentów, ocenę produktów i rynku firm przez konsumentów oraz czynniki decydujące o zakupie produktu.
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Rekrutacja i szkolenia jako element zarządzania zasobami ludzkimi firmy Krystalex
    (2004) Seremet Józef; Hadrian, Piotr
    Współcześnie zasób ludzki jest traktowany jako kapitał stanowiący siłę napędową rozwoju firmy, od którego w dużej mierze zależy jej wartość. Od wysiłków personelu jest uzależnione wykorzystanie szans na rozwój firmy, jednocześnie niepowodzenia organizacji są rezultatem błędnych decyzji, lub zaniedbań pracowników przy realizacji wyznaczonych zadań. Kluczowe znaczenie ma zatem dobór odpowiednich pracowników oraz dalsza inwestycja w ich szkolenie. To dzięki pracownikom użytkującym inne zasoby firmy, potrafiącym zidentyfikować pojawiające się możliwości, można właściwie wykorzystać szanse rynkowe. W niniejszej pracy został przedstawiony przebieg procesu rekrutacji i szkolenia personelu w firmie Krystalex.
  • Brak miniatury
    Pozycja
    Restrukturyzacja branży energetycznej w oparciu o integrację europejską na przykładzie Zakładu Gazowniczego w Jaśle
    (2007) Sienicki Marcin; Hadrian, Piotr
    Celem niniejszej pracy jest ocena działań wraz z analizą procesów, jakie mają miejsce w ZG Jasło, jak również częściowe odniesienie się do sektora krajowego, w sferze dostosowania przepisów krajowych do zapisów prawa Wspólnoty Europejskiej, związanych w szczególności z przystąpieniem Polski do UE, a tym samym dostosowanie prawa krajowego względem prawa obowiązującego w UE. Praca stanowi analizę procesów, jakie zachodzą w ZG Jasło w odniesieniu do Dyrektywy nr 2003/55/EU, która w sposób diametralny wpłynęła na obecny kształt ZG Jasło, jak również pozostałych Zakładów Gazowniczych, wymuszając zmiany w procesie restrukturyzacji branży gazowniczej. W pracy opisano cechy wolnego rynku, jego zadani i funkcję poprzez krótką charakterystykę aspektu komercjalizacji rynku gazowego aż do działań związanych z jej realizacją. Scharakteryzowano Unię Europejską oraz przedstawiono najważniejsze jej elementy i funkcjonowanie w oparciu o wspólne cele wspólnoty krajów członkowskich. Opisano działalność ZG w Jaśle, przedstawiono strukturę Zakładu, pasmo zadań i celów jakie realizuje. Nakreślono proces restrukturyzacji Zakładu Gazowniczego zgodnie z wymogami prawnymi obowiązującymi w Unii Europejskiej. Dokonano analizy działań podjętych ze strony mocodawców krajowych i dostosowania prawa krajowego do obowiązującego w Wspólnocie krajów członkowskich. Ukazano początki reform zainicjowanych w sektorze gzowym w oparciu o Zakład Gazowniczy w Jaśle, mając na uwadze wprowadzenie konkurencji w sektorze energetyczny krajów członkowskich należących do Unii Europejskiej i ewentualnych problemach pojawiających się z wprowadzeniem reform w sektorze gazowniczym.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Siła oddziaływania i wpływ reklamy telewizyjnej na decyzje konsumentów rynku polskiego
    (2007) Pichnar Barbara; Hadrian, Piotr
    Reklamy telewizyjne podobnie jak i reklamy w ogóle, to element marketingu, który sprzyja rozwojowi nowych firm, pomaga zaistnieć im na rynku pokazując ofertę sprzedaży, oraz pozwala się na tym rynku utrzymywać poprzez przypominanie o sobie i informowanie o zachodzących zmianach. Z biegiem lat zmienia się rynek i zmianom ulega też reklama, zmienia się jej forma, jej gabaryty, kolorystyka, elementy graficzne czy dźwiękowe, ale nie ulegają zmianom jej kluczowe funkcje jakie spełnia. Od początków reklamy sprowadzały się one przede wszystkim do informowania i przekonywania do określonego działania. Fakt, że dzisiaj z reklamą mamy stale do czynienia, osłabił znacznie jej siłę i sprawił, że społeczeństwo stało się na przekazy tego typu bardziej odporne. To jednak nie zniechęca twórców reklam, co w konsekwencji prowadzi do tego, że starają się oni do nas dotrzeć różnymi drogami przekazu. Celem pracy jest przedstawienie tematyki dotyczącej reklamy w TV jako jednym ze środków przekazu, poprzez który reklama może działać. Tematyka ta zostanie ujęta zarówno od strony teoretycznej na podstawie literatury, prasy i stron internetowych; jak również od strony praktycznej poprzez analizę opinii konsumentów na temat reklam TV.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Strategia rozwoju powiatu mieleckiego na lata 2007-2015 z prognozą do roku 2020
    (2009-09-02 19:45:22) Zielińska, Anna; Hadrian, Piotr
    Celem wszelkich działań władz samorządowych jest zaspokojenie różnorodnych potrzeb lokalnej społeczności. Aby te potrzeby zaspokoić konieczny jest rozwój nie tylko danej społeczności, ale również rozwój regionu. Niniejsza praca poświęcona jest strategii rozwoju powiatu mieleckiego. Jej celem jest ukazanie istniejącej strategii oraz próba wskazania mocnych i słabych stron powiatu, a także możliwości, szans jego dalszego rozwoju. W tym celu opisuje strategie rozwoju jednostek terytorialnych i powiat mielecki oraz dokonuje analizy SWOT tego powiatu w czterech dziedzinach: rynku pracy, opieki zdrowotnej, infrastruktury oraz edukacji, ukazując silne i słabe strony powiatu oraz szanse i zagrożenia, jakie muszą być uwzględnione w procesie planowania strategii rozwoju. Praca pod względem strukturalnym składa się z trzech części. W pierwszej z nich znajdują się rozważania teoretyczne dotyczące strategii rozwoju jednostek terytorialnych oraz uwarunkowań, wdrożenia i kontroli strategii rozwoju jednostek terytorialnych.
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Strategia rozwoju Zakładu Składowania Odpadów Komunalnych w Tarnowie w aspekcie zmian prawnych związanych z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej
    (2003) Bień Paweł; Hadrian, Piotr
    W Unii Europejskiej rynek ochrony środowiska naturalnego rozwija się bardzo prężnie. W wyniku konsekwentnej wieloletniej polityki uświadamiania i uwrażliwiania społeczeństwa na znaczenie działań ekologicznych, możliwym stało się rozwinięcie gospodarki odpadami. Założenia tej branży uwzględniają zarówno elementy ekologiczne, jak również ochronę środowiska naturalnego. Niniejsza praca opisuje problem rozwoju wysypiska śmieci w Tarnowie. Celem pracy jest ocena stanu dostosowania Zakładu Składowania Odpadów Komunalnych w Tarnowie w kontekście zmian gospodarczo-prawnych związanych z przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Dokonując niniejszej oceny na podstawie analizy stanu dotychczasowego oraz przyjętych założeń strategicznych rozwoju ZSOK w Tarnowie, przyjęto następujące hipotezy badawcze: 1.Proponowana strategia zarządzania jest właściwa w aspekcie zmian prawnych . 2.Cele strategii są jasno określone. 3.Wprowadzenie prawa Unii Europejskiej w dziedzinie gospodarki odpadami wymaga zmiany podejścia społecznego do działań proekologicznych Analizując sposoby zarządzania firmą oraz pośrednie i bezpośrednie czynniki wpływające na jej rozwój proponuję sprawdzone rozwiązania, których wprowadzenie byłoby bardziej efektywne dla przedsiębiorstwa.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • »

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi