Przeglądaj wg Autor "Hajduk, Adriana"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Restrukturyzacja przedsiębiorstwa a kryzys gospodarczy – analiza relacji na przykładzie Z.U.P „DĄB”(2014-04-23 12:12:31) Hajduk, Adriana; Choroszczak, JerzyKryzys jest zjawiskiem stymulującym zmiany, zarówno pozytywne, jak i negatywne. W wyniku obecnego kryzysu gospodarczego wiele dużych przedsiębiorstw i małych firm stanęło przed dylematem: czy zakończyć działalność, czy też podjąć próby walki ze skutkami recesji poprzez wdrażanie szeregu działań restrukturyzacyjnych. Działania te w znacznym stopniu umożliwiają adaptację przedsiębiorstwa do istniejących warunków. W niniejszej pracy magisterskiej poruszono kwestie teoretyczne związane z kryzysem gospodarczym oraz restrukturyzacją przedsiębiorstwa. Zbadano również korelacje pomiędzy recesją, a możliwością rozwoju firmy na przykładzie analizy działań restrukturyzacyjnych podjętych w Z.U.P. „DĄB”. W celu lepszego rozwinięcia problemu badawczego posłużono się obserwacją oraz wywiadem. Wyniki badań pokazały, że kryzys gospodarczy wymusza modyfikacje w działalności przedsiębiorstwa i może stać się przesłanką do wprowadzania zmian restrukturyzacyjnych zmierzających do dynamizacji firmy.Pozycja Skuteczne strategie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu u nauczycieli(2011-10-25 17:44:03) Hajduk, Adriana; Radacki, ArturCelem pracy jest ukazanie niewielkiego wycinka wiedzy dotyczącej stresu i wypalenia zawodowego, oraz różnego rodzaju strategii przeciwdziałania mu, ze szczególnym uwzględnieniem zawodu nauczyciela. Opisane zostało środowisko pracy, jakim jest szkoła, głównie zaś jego psychiczny wymiar. Innym aspektem tej pracy jest próba wskazania, która z wielu metod walki z wypaleniem zawodowym jest najchętniej wybierana i uważana za skuteczną. W związku z przyjętymi założeniami sformułowane zostało pytanie badawcze, które brzmi następująco: Czy istnieją skuteczne metody walki z wypaleniem zawodowym w profesji nauczyciela? Tak ujęty problem badawczy pozwala na sformułowanie następujących hipotez: Hipoteza główna: Istnieją różne sposoby zapobiegania stanowi wypalenia zawodowego i radzenia sobie z już zaistniałym. W celu zweryfikowania hipotez badawczych przeprowadzono badania na sześćdziesięcioosobowej grupie respondentów. Środowisko badawcze stanowili nauczyciele pracujący w szkołach województwa małopolskiego, oraz województwa podkarpackiego. W badaniu za pośrednictwem ankiety wzięło udział 42 kobiety (70%) i 18 mężczyzn (30%). Przeprowadzona ankieta oraz analiza jej wyników pozwala na potwierdzenie głównej hipotezy niniejszej pracy, że istnieją różne sposoby zapobiegania stanowi wypalenia zawodowego i radzenia sobie z już zaistniałym. Rezultaty badań wskazują, że nauczyciele najczęściej korzystają ze wsparcia w środowisku pracy, uprawiania hobby, często też stosują środki farmakologiczne i ziołowe. Wśród licznych strategii walki z wypaleniem zawodowym lub przeciwdziałania mu wiele osób ucieka się do aktywności fizycznej i sportu. O wyborze metody na pewno w dużej mierze decydują różnice indywidualne poszczególnych pedagogów.