Przeglądaj wg Autor "Hajduk, Henryk"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Strategia i restrukturyzacja przedsiębiorstwa na przykładzie Poczty Polskiej S.A.(2013-07-22 20:39:15) Hajduk, Henryk; Patena, WiktorPrzedstawiona praca dyplomowa została przygotowana i poświęcona tematyce strategii rozwoju lidera rynku usług pocztowych Poczty Polskiej S.A. oraz przeprowadzanych zmian restrukturyzacyjnych od 2010 roku. W metodologii podmiotu ujęte zostały definicje, cele na podstawie wiedzy i doświadczenia mentorów i ekspertów świata nauki. Z uwagi na bardzo szerokie zagadnienie strategii i restrukturyzacji będących głównym źródłem pracy w ujęciu podstawowym wzięto pod uwagę dokonywane zmiany organizacyjne, zmiany strukturalne, zmiany kulturowe, zmiany zarządzania organizacją i zmiany uwarunkowane na klienta. Nowy wizerunek, korzystne inwestycje, wprowadzanie zarządzania procesowego i realizacja projektów strategicznych, cięcie kosztów, pełen monitoring działania, rozwój informatyczny, szybki przepływ informacji mają kluczowe znaczenie dla organizacji. Rozdział pierwszy poświęcony został strategii poprzez definicje, cele, genezę, paradoksy możliwe analizy czy kluczowe czynniki sukcesu. Rozdział drugi poświęcono trudnemu zagadnieniu restrukturyzacji. Tematyka szans i barier, wymiarów w dziedzinach funkcjonowania przedsiębiorstwa i ujęcie restrukturyzacji w Polsce dwie dekady wstecz. Trzeci rozdział w części empirycznej to szczegółowy wymiar przeprowadzonych badań. Hipoteza główna i hipotezy szczegółowe zawarte zostały we wstępie o następującym brzmieniu : Liberalizacja rynku usług pocztowych ma pozytywny wpływ na Pocztę Polską. Strategia zmiana, rozwój, rentowność, przeprowadzane zmiany restrukturyzacyjne w Poczcie Polskiej w turbulentnym otoczeniu i trwającym kryzysie gospodarczym, przy działającej konkurencji po uwolnieniu rynku usług pocztowych, pozytywnie wpływa na dokonywane zmiany. Poczta poszukuje nowych rozwiązań, szuka szans i nowych możliwości. Rozpoczyna permanentną walkę konkurencyjną na rynku. Badania przeprowadzono w oparciu o wywiad z pracownikami Regionów Infrastruktury, pytań w kwestionariuszu, którego wyniki umieszczone zostały w formie tabel i wykresów. Wykorzystano również informacje opublikowane przez UKE i GUS, wiedzę i dane Poczty Polskiej. W przypadku zastosowania badania statystyką nieparametryczną wykorzystano ankietę skierowaną do respondentów korzystających z usług poczty w Nowym Sączu. Z uwagi na tajemnicę przedsiębiorstwa nie wszystkie dane mogły być przedstawione w tej publikacji. Szczegółowe podsumowanie przeprowadzonych badań i wnioski do hipotezy głównej i hipotez szczegółowych znajduje się w zakończeniu pracy.Pozycja Wpływ restrukturyzacji Poczty Polskiej na postrzeganie przez klientów, a motywacja pracowników(2011-12-09 11:47:36) Hajduk, Henryk; Bulzak, AndrzejNiniejsza praca została poświęcona tematyce restrukturyzacji przedsiębiorstwa i motywacji do pracy pracowników w trudnym momencie funkcjonowania firmą. Przedstawiłem różne sposoby podejścia do motywacji w różnych aspektach i teoriach stworzonych przez autorytety nauki, Guru zarządzania, jak również pod kątem trudnego tematu, jakim jest restrukturyzacja i co za sobą niesie, i jak może być odbierana przez pracowników, kierowników oraz menadżerów. Przeprowadzone badania empiryczne, dobór próby na populacji zawierającej pracowników Poczty Polskiej, jak również klientów, głównie indywidualnych a nie strategicznych, pokazuje w widoczny sposób, jak przedsiębiorstwo, organizacja jest postrzegana w wewnątrz organizacji, a także z zewnątrz przez przysłowiowego Pana Kowalskiego czy Nowaka. Czy dokonywane zmiany na przełomie historii Poczty Polskiej postrzegane są w sposób prawidłowy i jak ocenia to klient, jak również pracownik, który stanowi główny filar tak dużego przedsiębiorstwa. Co ludzi pobudza do pracy, co motywuje, czego się obawiają, jakie zagrożenia postrzegają i jak oceniają organizację, w której pracują. Poszczególne rozdziały przedstawiają przedmiotowe zadania i wnioski. W części empirycznej dokonana jest szczegółowa analiza poparta przeprowadzonymi badaniami. Mam nadzieję, że publikacja ta przybliży tematykę motywacji i restrukturyzacji a zawarte w niej wnioski pozwolą lepiej menadżerom podchodzić do problemów i analizować ważne sprawy wspólnie z pracownikami i klientami, których zmiany przede wszystkim dotyczą. W żadnym przypadku przy wprowadzaniu zmian, nie powinniśmy kierować się aspektami finansowymi. Owszem ponoszone koszty i wpływy mają ogromne znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, ale zawsze należy mieć wizję, cel, misję określoną na wiele lat w przyszłość. Na podstawie doświadczeń z przeszłości należy wyciągać wnioski, poszukiwać optymalnych, tylko dobrych rozwiązań, eliminować błędy i cały czas szukać i próbować ulepszać firmę, korzystając z wiedzy nauki i ekspertów. Dokonywanie zmian częściowo, likwidując poszczególne jednostki, mogą doprowadzić do zagłady całego przedsiębiorstwa. W całości Poczta funkcjonuje od wielu lat. Opis ewentualnych strategii rozwoju Poczty Polskiej przedstawię w kolejnej pracy magisterskiej, której tematem będzie : Cel i strategia Poczty Polskiej w latach 2015-2030.