Przeglądaj wg Autor "Hanula, Artur"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Znaczenie etyki biznesu jako źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie analizy porównawczej PKN Orlen S.A. oraz TP S.A.(2014-07-28 21:10:45) Hanula, Artur; Choroszczak, JerzyPraca porusza zagadnienia związane z etyką w biznesie, przede wszystkim w kontekście wykorzystania jej do budowania trwałej, dającej się obronić w dłuższym okresie czasu przewagi konkurencyjnej. Głównym celem pracy i przeprowadzonych badań była weryfikacja potrzeby oraz przydatności etyki w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Na potrzeby niniejszej pracy wykorzystano źródła wtórne (głównie Internet, publikacje książkowe i czasopisma) oraz pierwotne (wyniki badania ankietowego). W dwóch pierwszych rozdziałach znalazły się rozważania teoretyczne dotyczące etyki, konkurencyjności oraz przewagi konkurencyjnej. Dwa kolejne rozdziały zawierają opis przedsiębiorstw PKN Orlen S.A. i Telekomunikacja Polska S.A. oraz prezentują empiryczne badania na podstawie źródeł wtórnych i pierwotnych dotyczące charakteru działań tych organizacji w kontekście etyki biznesu. W niniejszej pracy na podstawie analizy wspomnianych źródeł zaprezentowano między innymi szereg korzyści, jakie daje etyczny biznes przedsiębiorstwu i jego otoczeniu. Ponadto zwrócono uwagę na liczne zagrożenia wynikające z braku etyki w prowadzeniu biznesu przez różnorodne podmioty, co jest dowodem na potrzebę uwzględniania zagadnień etycznych w odniesieniu do współczesnego biznesu. Na podstawie całościowej analizy można stwierdzić, że etyka biznesu to znakomite narzędzie do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej. Szczególnie warto zapoznać się z zamieszczonymi w pracy etapami budowania w przedsiębiorstwie trwałej kultury etycznej, które są podstawą do osiągnięcia sukcesu w oparciu o etykę biznesu.