Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Hoffman, Katarzyna"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Rola komunikacji w procesie zarządzania szkołą na przykładzie relacji dyrektor – nauczyciel w Gimnazjum w Tęgoborzy
    (2014-07-26 03:57:32) Hoffman, Katarzyna; Głuc, Krzysztof
    Zagadnienie komunikacji międzyludzkiej odgrywa znaczącą rolę w zarządzaniu organizacją, także placówką edukacyjną. Celem podjęcia niniejszej pracy było zbadanie, w a jaki sposób kształtują się akty komunikacyjne zachodzące pomiędzy dyrektorem a nauczycielami zatrudnionymi w Gimnazjum w Tęgoborzy. Analiza miała doprowadzić do odpowiedzi na pytania: czy komunikacja w tej organizacji przebiega prawidłowo?; jakie błędy i bariery komunikacyjne występują na linii dyrektor – nauczyciele? Do przeprowadzenia badania wykorzystano przygotowane do tego celu dwa kwestionariusze ankiety, jeden dla dyrektora, drugi dla nauczycieli. Analiza polegała na porównaniu odpowiedzi przełożonego i podwładnych w tych rejonach, w których tematyka pytań kwestionariuszy się zazębiała. Dzięki przeprowadzonej analizie udało się ustalić, że dyrektor szkoły jest bardzo zadowolona z jakości aktów komunikacyjnych zachodzących pomiędzy nią a podwładnymi. Nie zauważa żadnych nieprawidłowości i twierdzi, że tak jak podwładni bardzo dobrze wypełniają swoje zadania, tak i ona jest bardzo dobrym menadżerem dla prowadzonej przez siebie placówki. Zdecydowana większość nauczycieli potwierdza opinię dyrektora nie zauważając żadnych nieprawidłowości zachodzących w aktach komunikacyjnych zachodzących w szkole. Niewielka część pracowników zaznacza jednak, że w czasie rozmów z dyrektorem towarzyszy im strach i nie widzą oni żadnych pozytywnych cech dyrektora, za które należy mu się uznanie. Zgromadzone wyniki badań wskazują na to, że także w placówce edukacyjnej, która jest bardzo dobrze zarządzana pojawić się mogą problemy komunikacyjne pomiędzy kadrą zarządzającą a pracownikami, nie muszą one jednak wpływać na jakość funkcjonowania placówki i odbiór pracownika przez pracodawcę.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi