Przeglądaj wg Autor "Hojnor, Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Czynniki płacowe jako istotny element motywacji do pracy w sektorze handlowo-usługowym(2011-12-02 15:08:19) Hojnor, Anna; Radacki, ArturCelem pracy jest przedstawienie najistotniejszych elementów systemu motywacyjnego stosowanych w organizacji, z uwzględnieniem płacy jako czynnika najsilniej motywującego zatrudnionych, a także wskazanie na rolę wynagrodzenia pieniężnego w systemie motywacyjnym danego przedsiębiorstwa. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej, odwołującej się do literatury przedmiotu z zakresu motywowania oraz empirycznej, w której będzie prześledzone funkcjonowanie systemu motywacji płacowej na konkretnym przykładzie – w firmie handlowej „Cupicha. Jubiler” w Nowym Sączu. W rozdziale pierwszym podejmuję ogólne rozważania na temat motywacji. Przedstawiam w nim definicję motywacji, niektóre popularne teorie motywacyjne oraz zasady systemu motywacyjnego w przedsiębiorstwie skupiając się na płacowym aspekcie motywowania i jego znaczeniu dla funkcjonowania przedsiębiorstwa. W rozdziale drugim przedstawiam istotę handlu, zasady wynagradzania w sektorze handlowym oraz stosowane najczęściej systemy motywacyjne. Rozdział trzeci ma charakter empiryczny. Prezentuję w nim krótko profil działalności firmy „Cupicha. Jubiler” w Nowym Sączu jako przedsiębiorstwa handlowego. W badaniach wykorzystana zostanie ankieta. System płacowy w firmie jubilerskiej jest dostosowany do aktualnej sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa, jego możliwości w zakresie wynagradzania pracowników, skali zatrudnienia, kosztów prowadzenia działalności handlowej oraz sytuacji na lokalnym rynku pracy, gdzie poziom bezrobocia jest stosunkowo wysoki. Wynagrodzenie za pracę niejednokrotnie stanowi warunek podjęcie tej pracy przez pracownika. W firmie „Cupicha. Jubiler” w Nowym Sączu system płacowy znajduje się w centrum zainteresowań pracowników. Badania, które koncentrowały się na rozwiązywaniu problemów badawczych – głównego i szczegółowych, wykazały prawdziwość wszystkich założonych hipotez.Pozycja Mała ucząca się organizacja. Studium przypadku firmy jubilerskiej(2014-07-04 20:08:35) Hojnor, Anna; Brocławik, KrzysztofAbstrakt Niniejsza praca podejmuje problematykę małej uczącej się organizacji. Autor pragnie ukazać, iż małe firmy także mogą się uczyć. Bardzo często zakłada się, iż uczące się organizacje to wyłącznie duże, złożone firmy, najlepiej bogate. Praca ta, ma być przyczynkiem do zmiany poglądu tego stanu rzeczy. Wielowymiarowość problemu skłania do posłużenia się metodą studium przypadku oraz sięga po koncepcje będące przedmiotem zainteresowań nauk społecznych takich jak psychologii i socjologii.