Przeglądaj wg Autor "Horzelska, Magdalena"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Metody i techniki merchandisingu w sieci sklepów detalicznych „REAL” i ich wpływ na zachowania i decyzje konsumenckie(2010-12-04 11:13:03) Horzelska, Magdalena; Tomalska, HalinaPraca magisterska obejmuje zespół zagadnień dotyczących stosowania merchandisingu w sklepach wielkopowierzchniowych „Real”. W szczególności przedmiotem analizy są metody i techniki merchandisingowe. Celem badań była natomiast analiza skuteczności wpływu technik merchandisingowych na zachowania, wybory i decyzje konsumenckie. W badaniach zastosowano dwie metody badawcze: obserwację ukrytą nieuczestniczącą oraz indywidualne i bezpośrednie wywiady z klientami sklepu Real przy ulicy Będzińskiej 80 mieszczącym się w centrum handlowym M1 w Czeladzi w województwie śląskim. Badania zostały przeprowadzone w dniach 7 – 9 lipca 2010 roku. Przeprowadzone badania pozwoliły zweryfikować postawioną hipotezę. Najważniejszym rezultatem niniejszej pracy, a dokładnie przeprowadzonych badań jest fakt, że potwierdziły one wykorzystywanie zasad i technik merchandisingu przez sklepy Real oraz ich znaczący wpływ na zachowania i wybory klientów. Wnioski, które można było wyciągnąć na podstawie badań są następujące: klienci są bardzo podatni na wszelkie działania merchandisingowe. Znaczna większość respondentów nie zdaje sobie sprawy ze stosowania merchandisingu i z tego, że są niekiedy „marionetkami” w rękach specjalistów od merchandisingu.