Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Hudyma, Daria"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Małe i średnie przedsiębiorstwa rejonu tarnowskiego na przykładzie sekcji : hotele i restauracje
    (2011-01-13 11:30:36) Hudyma, Daria; Ustupski, Janusz
    Celem niniejszej pracy, jest przybliżenie przyszłym potencjalnym małym przedsiębiorcom rozpoczynającym dopiero swoją działalność gospodarczą, struktury lokalnego otoczenia rynkowego oraz charakterystyki sektora małych i średnich przedsiębiorstw w rejonie Tarnowa, wskazanie korzyści związanych z dynamicznym rozwojem i funkcjonowaniem MSP dla regionu, identyfikacja szans i zagrożeń dla powstawania i wzrostu przedsiębiorstw na rynku lokalnym, a także identyfikacja kierunków, obszarów, instrumentów wsparcia, wynikających z analizy szans i zagrożeń rozwoju przedsiębiorczości w rejonie Tarnowa i Powiatu Tarnowskiego na przykładzie sekcji: hotele i restauracje. Praca stanowi również próbę odpowiedzi na pytanie czy przy tak dużej konkurencji i liczbie małych i średnich przedsiębiorstw, nowe, rozpoczynające dopiero działalność firmy mają realną możliwość i szanse zaistnienia na lokalnym rynku? Badanie skupia się na identyfikacji wyznaczników wynikających z potencjału firm (czynniki wewnętrzne), oraz uwarunkowań otoczenia rynkowego (czynniki zewnętrzne). W wyniku prowadzonych obserwacji i wstępnych analiz można sformułować następujące hipotezy: • szczególnie dużym utrudnieniem z jakim muszą borykać się mali i średni przedsiębiorcy w rejonie Tarnowa są wysokie stawki podatku od działalności gospodarczej oraz pozapłacowe koszty pracy; • największą szansą dla powstawania i rozwoju przedsiębiorstw na rynku lokalnym są pomoc publiczna dla przedsiębiorstw: sektorowa, horyzontalna i regionalna poprawiająca infrastrukturę materialną; • największą barierą dla rozwoju funkcjonujących w rejonie Tarnowa małych i średnich przedsiębiorstw sekcji hotele i restauracje jest duża zależność od popytu lokalnego, regionalnego i krajowego. Badania wykazały, że w przyszłości przedsiębiorcy obawiają się niekorzystnych dla siebie zmian w systemie podatkowym, wzrostu konkurencji na rynku oraz spadku popytu na oferowane przez nich produkty i usługi. Pomimo jednak dużej konkurencji przy tak dynamicznie zmieniających się warunkach otoczenia rynkowego i dzięki rozwojowi branży turystycznej, wchodzący na rynek nowi przedsiębiorcy z odpowiednim zapleczem i oryginalnymi pomysłami, nadal mają szansę i możliwość zaistnienia w sekcji; hotele i restauracje, na rynku małych i średnich przedsiębiorstw rejonu Tarnowa. Tym samym udowodniono postawione we wstępie hipotezy.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi