Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Ingier-Janik, Monika"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Alianse strategiczne jako forma budowania konkurencyjności organizacji na przykładzie Toyota i General Motors
    (2014-08-14 08:50:40) Ingier-Janik, Monika; Choroszczak, Jerzy
    W niniejszej pracy omówione zostały zagadnienia dotyczące procesu tworzenia i funkcjonowania aliansu strategicznego, który wpływa na zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku. W pracy poruszone zostały kwestie przesłanek zawierania aliansów, którymi kierują się przedsiębiorstwa, podejmujące decyzje o rozpoczęciu współpracy. Scharakteryzowano główne cechy dotyczące zarządzania aliansami strategicznymi oraz korzyści i zagrożenia, które niesie za sobą strategia aliansu. Ponadto omówione zostały zagadnienia dotyczące konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku, jej źródeł oraz sposobów jej pomiaru. Głównym celem niniejszej analizy jest określenie wpływu aliansu strategicznego na konkurencyjność przedsiębiorstwa na przykładzie Toyoty i General Motors. Weryfikowanie hipotez badawczych zostało przeprowadzone na drodze analizy danych, pozyskanych w głównej mierze ze stron internetowych obu przedsiębiorstw, portali finansowych oraz przemyśleń autora pracy. W toku przeprowadzonej analizy merytorycznej oraz empirycznej uzyskano odpowiedzi na sformułowane problemy badawcze. Alians strategiczny w zasadniczy sposób wpłynął na poprawę konkurencyjności obu producentów samochodów. Umożliwił Toyocie ekspansję swej działalności w Stanach Zjednoczonych, a General Motors dał okazję do pozyskania od japońskiego koncernu wiedzy w zakresie poprawy jakości produkowanych samochodów.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi