Przeglądaj wg Autor "Janik, Justyna"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Kreowanie wizerunku jednostek samorządu terytorialnego na przykładzie gminy wiejskiej Kamienica(2013-07-29 14:42:52) Janik, Justyna; Śmigielska, GrażynaCelem pracy jest pokazanie od strony teoretycznej znaczenia wizerunku jednostki samorządu terytorialnego oraz analiza wizerunku gminy na konkretnym przykładzie gminy wiejskiej Kamienica, poprzez badanie ankietowe, które przybliża postrzegany obraz gminy w odczuciu społeczności lokalnej. Badanie obejmowało mieszkańców gminy Kamienica. Hipotezie badawczej nadano brzmienie: obraz gminy Kamienica i Urzędu Gminy w oczach mieszkańców nie jest pozytywny. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy, zatytułowany „Wizerunek gminy w koncepcji marketingu terytorialnego”, zawiera zestawienie pojęcia i znaczenia marketingu terytorialnego, zaprezentowany tu został szeroki wachlarz instrumentów stosowanych w marketingu terytorialnym, a także opis wizerunku jednostki samorządu terytorialnego wraz z jego adresatami i procesem tworzenia. W rozdziale drugim „Analiza społeczno-gospodarcza gminy Kamienica” przedstawiono gminę, analizę gospodarczą oraz jej profil geograficzno-demograficzny, charakterystykę strategii. W rozdziale trzecim „Propozycja strategii w zakresie budowania wizerunku”, zaprezentowano wyniki z przeprowadzonego badania ankietowego ukazującego ocenę wizerunek gminy Kamienica, zarówno wizerunku jak i podejmowanych działań na rzecz jego tworzenia oraz propozycję dalszych działań. W niniejszej pracy zostały wykorzystane publikacje naukowe z obszarów: marketing terytorialny, zarządzanie, marketing, materiały z Urzędu Gminy Kamienica, aktualne ustawy oraz dane pochodzące z Internetu. Wyniki ankiety dały możliwość dokonania oceny i zweryfikowanie postawionej w pracy hipotezy. Postawiona hipoteza nie została potwierdzona. Stwierdzono przewagę przychylnych opinii, które mają olbrzymi wpływ na dalszy proces kreowania wizerunku i rozwoju gminy.Pozycja Motywacja i jej zastosowanie w zarządzaniu zasobami ludzkimi(2013-08-09 20:41:23) Janik, Justyna; Miś, AlicjaMotywacja to proces regulujący zachowania człowieka tak, aby można było osiągnąć określony wynik. Jest mechanizmem regulującym i uruchamiającym zachowanie danej osoby. To stan wewnętrznego napięcia dążący do działania w ściśle określonym kierunku, mający nieświadomy charakter. Wynikające z tego motywowanie jest zespołem sił , które powodują, że ludzie zachowują się w określony sposób, ukazując różne reakcje. Motywowanie to sposób podejmowania działań przez pracownika do których skłaniają pewne motywy. Motyw zaś to stan wewnętrzny człowieka, według którego motywowany jest przekonany o słuszności danego działania. Motywy mają wpływ na powstawanie przekonań u człowieka oraz wyznaczają kierunek aktywności i utrzymują bądź zmniejszają ich przebieg. W przedstawionej firmie wyraźnie widać, że zarówno pracownicy jak i kierownictwo potrafią ze sobą współpracować i odnosić sukcesy. Pracownicy mają jasno określone cele i wiedzą czego oczekują od nich przełożeni. Zaś kierownictwo cały czas stara się usprawniać pracę personelu, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom i potrzebom.