Przeglądaj wg Autor "Janowska, Kinga"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Eventy marketingowe jako narzędzie promocji marki(2012-05-24 14:05:31) Janowska, Kinga; Rutkowski, MarekW niniejszej pracy podjęto próbę udowodnienia tezy, iż eventy marketingowe są skutecznym narzędziem promocji marki. Jako metodę badawczą wybrano sondaż ankietowy, natomiast narzędziem zbierania informacji był kwestionariusz ankietowy. Na podstawie przeprowadzonych badań, wskazano wpływ wydarzeń marketingowych oraz emocji z nimi związanymi na zachowania i percepcję uczestników wydarzenia marketingowego – eventu w celu scharakteryzowania atrakcyjnego i skutecznego eventu modowego. Z wyników badań wynika, iż eventy kojarzą się głownie z poznawaniem nowych ludzi i dobrą zabawą, co w podejściu psychologicznym może wytwarzać więź emocjonalną pomiędzy klientem, a inicjatorem eventu wpływając pozytywnie na markę. Poza zabawą i nowymi kontaktami ankietowani, traktując event jako produkt, określili wartość dodaną w postaci bankietu oraz rozdawanych upominków i gadżetów. Ponadto, wyniki badań wskazały najbardziej skuteczną metodę promocji eventów, jakim jest Internet, przy wykorzystaniu poczty elektronicznej oraz portali społecznościowych. Dzięki przeprowadzonym badaniom możliwy będzie dobór skutecznych narzędzi promocji dla zwiększenia efektywności eventu marketingowego, co finalnie wpłynie na szerzenie świadomości marki i produktu oraz dbałość o stosunki z klientami. Proces pozyskiwania klientów metodą promocji, jaką jest event należy rozumieć, jako zjawisko bardzo dynamiczne i zmienne. Ze względu na dużą konkurencję na rynku oraz szybką fluktuację trendów i upodobań klientów badania marketingowe należy przeprowadzać regularnie, w celu lepszego dopasowania organizowanych wydarzeń marketingowych do gustów nabywców.Pozycja Neuromarketing jako narzędzie pozyskiwania klientów(2015-07-20 14:07:07) Janowska, Kinga; Lizak, JadwigaW niniejszej pracy podjęto próbę udowodnienia tezy, iż neuromarketing jest skutecznym narzędziem pozyskiwania klientów. W ramach metody badawczej skorzystano z wywiadu bezpośredniego wśród przedstawicieli trzech marek analizowanych w pracy. Badania wskazały jednoznacznie, iż neuromarketing, poprzez emocje, jest głównym zamysłem w projektowaniu kampanii reklamowych, znacznie oddziałuje na klientów, pełni ważną funkcję ekonomiczną przedsiębiorstwa oraz ogromną rolę w pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki nowym technologiom marketingowym, badaniom psychologicznym oraz neurologii marketerzy są w stanie sprostać dynamicznym zmianom na linii marka-klient. Często zdarza się, iż firma wydaje ogromne pokłady finansowe, a kampania okazuje się mało efektywna. Neuromarketing jest odpowiedzią na pytanie: w jaki sposób najskuteczniej wykorzystać każdą złotówkę przeznaczoną na marketing. Zmiany trendów, wpływ globalizacji oraz wiele innych czynników powodują gwałtowne zmiany potrzeb w sposób świadomy lub podświadomy. Dzięki idealnym predyspozycjom mózgu każdy z nas kreuje własną rzeczywistość, głównie na podstawie doświadczeń, percepcji, pamięci, otoczenia, których kształt zawdzięczamy nieustannej działalności naszych zmysłów. Smak, słuch, węch, wzrok oraz dotyk to prekursorzy, kształtujący to kim jesteśmy i jak się zachowujemy. Często nie potrafimy uzasadnić naszych zachowań, ponieważ nasze zachowania są nie tylko racjonalne, ale również irracjonalne. Do tej pory marketerzy potrafili sprostać świadomym potrzebom klienta, które powodowały zachowanie racjonalne. Neuromarketing pozwala na określenie podświadomych potrzeb oraz przewidzenie irracjonalnych zachowań klientów.