Przeglądaj wg Autor "Jarosz, Albert"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Motywy erotyczne w przekazie reklamowym(2013-08-22 19:52:28) Jarosz, Albert; Głuc, KrzysztofPrzedmiotem niniejszej pracy jest wykorzystanie motywu seksu i elementów erotycznych w reklamie. Wątki erotyczne zawsze były obecne w reklamach, a współcześnie zaliczane są do najskuteczniejszych bodźców, jakimi dysponuje to medium. W pracy ukazano zatem przykłady wykorzystania erotyki w reklamie oraz podjęto próbę określenia sposobu postrzegania tych przekazów przez odbiorców. W tym celu przeprowadzono badania empiryczne za pomocą kwestionariusza ankiety, które odbyły się na losowo wybranej grupie osób. Do badania zaproszono przypadkowo spotkane osoby, które wyraziły chęć wzięcia udziału w tym badaniu. Próba liczyła 60 osób. W świetle badań stwierdzono, że wątki erotyczne w reklamach przyciągają większą uwagę odbiorców niż produkt czy usługa, którego dany przekaz dotyczy. Okazało się też, że wizerunek kobiet jest częściej kojarzony z erotyką niż wizerunek mężczyzn. Z badań również wynika, że przekazy nawiązujące do seksu i erotyki nie powinny być zakazane. Uzyskane wyniki dowiodły, że motyw seksu wykorzystany w reklamie wpływa na emocje i zachowania odbiorców oraz przyciąga większą uwagę widzów, niż pozostałe elementy zawarte w przekazach. Dotyczy to głównie mężczyzn, choć badania pokazują, że kobiety także zwracają uwagę na elementy erotyczne w reklamach.Pozycja Wpływ reklamy na postawy, zachowania, ocenę i wybór produktu(2009-09-21 12:15:31) Jarosz, Albert; Stach, PrzemysławPierwsza część pracy została poświęcona samemu pojęciu reklamy: definicji, historii oraz klasyfikacji. Drugi rozdział skupia się na psychologii reklamy, jej wpływie na społeczeństwo i na indywidualnego klienta (a raczej na decyzje przez niego podejmowane). Ostatni rozdział zawiera studium przypadku konkretnych marek: Ikea, Nike, Dove oraz stacji telewizyjnej TVN. Reklamy, które zostały wybrane do niniejszej pracy są popularne w czasie jej tworzenia, w związku z czym odzwierciedlają upodobania współczesnego klienta. Na początku założono, że dzisiejszy odbiorca poszukuje miłych wrażeń, które jednocześnie będą mogły go zaskoczyć, które okażą się nieco inne „niż wszystko”. Stonowane i jaskrawe kolory, spokojna muzyka i ciężkie brzmienia, mocne hasła i spokojna informacja – te wszystkie elementy występują w przytoczonych reklamach, a jednak trudno sobie wyobrazić znalezienie złotego środka, swoistego uniwersum, które mogłoby wyznaczyć drogę ku popularności reklamy. Tak naprawdę każda z nich jest inna, przy czym w każdej z nich, wszystkie elementy są głęboko przemyślane i dopasowane do produktu i potencjalnego odbiorcy.