Przeglądaj wg Autor "Jasnosz, Maciej"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Podaż pieniądza i jej regulacje w Polsce w latach 2009-2010(2012-04-29 14:05:40) Jasnosz, Maciej; Wołowiec, TomaszCelem pracy jest analiza problematyki podaży pieniądza w Polsce w latach 2009-2010, wraz z oceną narzędzi polityki pieniężnej oraz regulacji prawnych. Realizując główny cel pracy, analizie poddano następujące obszary funkcjonalne związane z podażą pieniądza: 1. Instrumenty i czynniki kształtujące podaż pieniądza. 2. Instrumenty oddziałujące na system bankowy. 3. Wpływ szarej strefy na politykę NBP. Praca zawiera trzy rozdziały i zakończenie. W rozdziale pierwszym przedstawiono teoretyczne zagadnienia związane z funkcjonowaniem NBP. Omówiono funkcje NBP, jego zadania oraz kwestie niezależności prawnej i finansowej. Tematyką rozdziału drugiego jest analiza instrumentów i czynników kształtujących popyt i podaż na pieniądz. Omówiono teoretyczny model rynku pieniądza, założenia bazy monetarnej oraz kwestie wpływu szarej strefy na politykę pieniężną. W rozdziale trzecim przedstawiono uwarunkowania makroekonomiczne polityki pieniężnej NBP w latach 2009-2010. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu, artykuły naukowe, akty prawne oraz materiały wewnętrzne Narodowego Banku Polskiego.Pozycja Zarządzanie turystyką(2014-12-20 12:01:21) Jasnosz, Maciej; Wołowiec, TomaszPraca dotyczy tematyki zarządzania regionem turystycznym, której prezentacja dokonana została na przykładzie Powiatu Nowosądeckiego interpretowanego jako jednostka podziału terytorialnego, z granicami którego pokrywa się Ziemia Sądecka, stanowiąca odrębną jednostkę etnograficzną oraz historyczno – geograficzną, a zarazem region turystyczny. W teoretycznej części pracy przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem turystyką oraz regionem turystycznym i specyfiką jego zarządzania. Dało to podstawy do realizacji celu pracy, a więc analizy i oceny zarządzania Powiatem Nowosądeckim jako regionem turystycznym. Na podstawie dokonanej analizy można stwierdzić, że podmioty realizujące funkcje zarządzania turystyką w powiecie łączy wspólny i konsekwentnie realizowany cel, którym jest wykreowanie turystyki jako dziedziny gospodarki stanowiącej o przyszłości regionu. Stworzono markowe produkty powiatu, pozyskano znaczące kwoty ze środków unijnych na rozwój infrastruktury turystycznej. Na szczególnie wysokim poziomie odbywała się promocja powiatu, skutkująca znaczącym zwiększeniem ruchu turystycznego.