Przeglądaj wg Autor "Kaim, Aleksander"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Prezentacja i ocena Strategii Rozwoju Miasta Limanowa pod względem turystyki(2010-04-16 12:47:51) Kaim, Aleksander; Babuśka, EwaCelem pracy jest prezentacja strategii, jaką władze miasta przyjęły w postaci oficjalnego dokumentu w celu rozwoju turystyki w regionie Limanowszczyzny, jej ocena i odniesienie do rzeczywistości, przez przedstawienie postępów w realizacji kolejnych zadań. Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich przedstawia definicję strategii oraz streszcza rozwój myśli strategicznej na przestrzeni lat. Rozdział ten udowadnia jak przydatnym narzędziem jest dobra strategia, nie tylko dla jednostek gospodarczych, ale i dla samorządów terytorialnych. Drugi rozdział prezentuje pojęcie i skalę zjawiska turystyki, wraz z przybliżeniem jej funkcji. Charakterystyka miasta Limanowa ukazana została w rozdziale trzecim, włącznie z opisem głównych atrakcji turystycznych jakie posiada. Ostatni czwarty rozdział obejmuje dokładne wyszczególnienie celów i zadań sformułowanych w Strategii Rozwoju Miasta Limanowa z naciskiem położonym na te z nich, które dotyczą zwłaszcza zagadnień związanych z turystyką. W rozdziale tym zostały przedstawione zadania w pełni wykonane, jak również te, których wykonania zaniechano, z uwzględnieniem informacji możliwych do uzyskania w urzędzie miasta na temat stopnia realizacji poszczególnych zaplanowanych celów, zadań, postulatów i dezyderatów zapisanych w oficjalnym dokumencie. W trakcie analizy dokumentu proces realizacji strategii został poddany wnikliwej ocenie oraz zaproponowane zostały kierunki rozwoju na najbliższe lata. Najważniejsze stwierdzenia i wnioski z przeprowadzonej analizy i oceny zostały przedstawione w zakończeniu pracy.Pozycja Systemy franczyzowe w handlu odzieżą w Polsce. Czynniki sukcesu i przyczyny porażki niektórych z nich(2012-01-03 13:06:40) Kaim, Aleksander; Śmigielska, GrażynaCelem pracy jest pokazanie od strony teoretycznej istoty franczyzy i uwarunkowań sukcesu systemów franczyzowych aby na tym tle przeanalizować źródła sukcesu, a także problemów w czasach recesji niektórych z nich. Obiektem szczególnej uwagi jest firma Marka będąca franczyzobiorcą Reportera. Niniejsza praca ma dwa oblicza. Po pierwsze, pokazuje jak duży potencjał ma wykorzystanie franczyzy. Świadczą o tym liczne przykłady firm, które dzięki niej odniosły sukces. System ewoluował, stawał się coraz lepszy i dawał coraz większe możliwości. Franczyza idealnie sprawdza się w dzisiejszym otoczeniu gospodarczym, w czasach globalizacji. Drugim obliczem tej pracy jest proces adoptowania franczyzy przez polską gospodarkę. Niestety wiele polskich przedsiębiorstw nie wykorzystuje w pełni narzędzia, jakim jest franczyza. Taka nieumiejętność prowadzi nie tylko do zmniejszenia efektywności własnego przedsiębiorstwa, ale co gorsze, wpływa także na podmioty, z którymi wiążą się umową franczyzową. Na przykładzie branży odzieżowej widać, że przez walkę na rynku przyspiesza się i upraszcza standardy wdrożenia franczyzy.