Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Kamirska, Joanna"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Płacowe i pozapłacowe środki motywowania pracowników na przykładzie firmy handlowo-usługowej WOD-KAN w Tarnowie
    (2009-04-07 22:14:31) Kamirska, Joanna; Tylikowska, Anna
    Przedmiotem pracy jest analiza systemu motywacyjnego w firmie handlowo – usługowej WOD-KAN, działającej na tarnowskim rynku od prawie dwudziestu lat. Na rynkowy sukces firmy składa się szereg czynników, między innymi aktualna sytuacja gospodarcza oraz popyt na oferowaną usługę. Jednym z fundamentów zdobywania przewagi konkurencyjnej na rynku jest zaangażowanie w pracę zatrudnionych w firmie pracowników. Skuteczny system motywacyjny powinien zawierać szereg motywatorów materialnych, których celem będzie zaspokojenie potrzeb finansowych pracowników. Poza atrakcyjnym wynagrodzeniem, najczęściej stosowanymi motywatorami materialnymi są różnego rodzaju nagrody, premie, dofinansowanie kształcenia, wypoczynku, rekreacji, możliwość korzystania z samochodu służbowego i inne. Należy jednak podkreślić, iż motywacja materialna może generować dodatkowe koszty dla pracodawcy. W związku z tym nie powinna stanowić jedynego elementu systemu motywacyjnego. W praktyce istnieje cały wachlarz motywatorów pozafinansowych, które można wprowadzić w firmie nie narażając jej na dodatkowe koszty, a zapewniając sobie lojalność i zaangażowanie pracowników. Może to być dobra atmosfera w pracy, wzajemny szacunek, dobre relacje z przełożonymi, udział w zarządzaniu czy przyjazny system oceny pracowników. Wzajemny szacunek między pracownikami różnych szczebli organizacji jest dla niej bezcenną wartością, ponieważ praca wykonywana w grupie dobrze współpracujących ze sobą ludzi ma ogromną wartość motywującą, a bycie częścią takiej grupy wyzwala w pracownikach tak pożądaną u nich lojalność, kreatywność i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Zarządzający zespołem menedżerowie powinni angażować pracowników nie tylko w ocenę minionego okresu, ale także w tworzenie zasad działania na przyszłość. Aby stworzyć przyjazny system oceny pracowników należy rozpoznać, gdzie tkwią ich słabe i mocne strony. Błędem jest wykorzystywanie ocen pracowników jako narzędzie karania za niewykonywanie lub niewłaściwe wykonywanie zadań, co jest działaniem obniżającym motywację pracowników i może spowodować jedynie apatię oraz spadek wydajności i efektywności pracy. Wdrożenie powyższych metod motywowania pracowników przyniesie firmie największe korzyści, ponieważ wydajny i dobrze zmotywowany pracownik jest fundamentem każdej organizacji.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi