Przeglądaj wg Autor "Kantor Agnieszka"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza kosztów zapasów w planowaniu potrzeb materiałowych na przykładzie Płockich Zakładów Drobiarskich(2005) Kantor Agnieszka; Malczak, JanCelem niniejszej pracy jest dokonanie analizy kosztów zapasów w firmie SADROB S.A. i wykazanie niedoskonałości jakie zawiera w sobie cały problem zapasów. Część badawcza, opiera się o nabyte doświadczenie i wiedzę, liczne szkolenia oraz wypracowane praktyczne umiejętności związane z analizowaniem złożonych zależności w systemach produkcyjnych. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy koncentruje się na przybliżeniu roli analizy ekonomicznej przeprowadzanej w przedsiębiorstwie po to, aby móc lepiej poznać jej znaczenie i miejsce w strategii przedsiębiorstwa produkcyjnego. Drugi rozdział ma na celu zapoznanie się z problematyką zarządzania zapasami i jej zadaniami. Szczególny nacisk położony został na przedstawienie problemu kosztów, jakie są generowane podczas bieżącej działalności przedsiębiorstwa. W trzeciej części dokonano krótkiej charakterystyki firmy SADROB S.A. jako przedsiębiorstwa, w którym omówiono obszary jej działalności oraz organizację. Zawierają się w niej zagadnienia dotyczące celu działalności oraz problematyki z obszaru gospodarki materiałowej w przedsiębiorstwie. Rozdział czwarty został poświęcony sterowaniu zapasami w planowaniu dostaw dla hurtowni w Nowym Sączu. W pracy prowadzone są rozważania dotyczące znaczenia wykorzystywania metod związanych z działaniami logistycznymi oraz narzędzi, które doprowadzą do zmodyfikowania strategii zwiększającej efektywność badanego przedsiębiorstwa.Pozycja Zarządzanie personelem w małych i średnich przedsiębiorstwach(2007) Kantor Agnieszka; Sapeta, TomaszCelem każdej działalności gospodarczej jest dążenie do dynamicznego wzrostu i zdobycie pozycji na danym rynku. Aby to osiągnąć potrzebna jest gruntowna wiedza właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw w kierowaniu firmą. Bardzo często właściciel takiej firmy działa jednoosobowo zdając się wyłącznie na własne doświadczenie nie na pomoc współpracowników czy też działu personalnego. Doświadczenie to bardzo często pomaga w prowadzeniu małego warsztatu, sklepu czy punktu usługowego, ale chcąc osiągnąć długookresową pozycję na rynku potrzebna jest świadomość znaczenia zatrudnionego personelu, który jest podstawowym źródłem dochodu przedsiębiorstwa. Nie istnieją zatem uniwersalne sposoby kierowania zespołem pracowniczym dające rezultaty zarówno w dużej jak i małej skali. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jak oddziaływać na pracowników, aby nie tylko przyciągnąć ich do organizacji, ale tak kształtować ich postawy, aby organizacja odnosiła korzyści z ich działania i potrafiła zatrzymać przy sobie wykwalifikowany personel. Pomocą w tym zakresie może być umiejętność posługiwania się profesjonalnymi narzędziami powiązanymi wzajemnie ze sobą mającymi na celu stworzenie warunków skłaniania pracowników do realizacji zadań organizacji. Indywidualne podejście wymaga poznania potrzeb i oczekiwań zatrudnionych pracowników osiągając w ten sposób zbieżność interesów pracowników z celami firmy. Realizując w ten sposób funkcję polityki kadrowej przedsiębiorstwo zapewni firmie „właściwych ludzi, na właściwych stanowiskach, we właściwym czasie” Przy dużej różnorodności wykorzystania procesów personalnych w mikroskali takich jak: zatrudnianie i zwalnianie pracowników, ocenianie, oddziaływanie wynagrodzeniami na zatrudniony personel, inwestowanie w rozwój pracowników stanowi punkt wyjścia w niniejszej pracy do oceny stanu polityki personalnej w małych i średnich przedsiębiorstwach.