Przeglądaj wg Autor "Karasek, Adam"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Wykorzystanie komunikacji nieformalnej w procesie kształtowania relacji B2B na przykładzie branży budowlanej(2011-05-26 14:20:45) Karasek, Adam; Rutkowski, MarekCelem pracy jest analiza wykorzystania komunikacji nieformalnej w codziennej działalności przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym aspektem pracy jest uwypuklenie sposobów efektywnego kształtowania relacji B2B przy użyciu m.in. komunikacji nieformalnej. Próba analizy powyższego problemu została podjęta na przykładzie rynku budowlanego. Branża budowlana została wybrana przez autora nieprzypadkowo. Często jest ona uznawana za branżę, w której najczęściej dochodzi do nadużyć –według Państwowej Inspekcji Pracy w blisko 40% podmiotów działających w sektorze budowlanym dochodzi do nieprawidłowości dotyczących legalności zatrudnienia. Co warte podkreślenia, nieformalne relacje w tym sektorze występują nie tylko na linii pracodawca-pracownik, lecz także na wielu innych płaszczyznach. Tylko w latach 2005-2010 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał 15 opinii ujawniających zmowy cenowe w branży budowlanej, a wśród zamieszanych w proceder firm znalazły się takie jak: Castorama, Praktiker, BrichoMarche, Leroy Merlin, Nomi, Obi, Śnieżka, Polifarb Cieszyn, Gerda, Gamrat, Cersanit, czy największy dotychczas ujawniony kartel, tzw.„cementowy”, który niepodzielnie ustalał ceny cementu przez ponad 11 lat