Przeglądaj wg Autor "Kiwior, Paulina"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza funkcjonowania i możliwości rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie New Gate Group(2010-09-29 20:49:20) Kiwior, Paulina; Jaki, AndrzejSkierowanie uwagi na problemy decyzyjne w przedsiębiorstwie stało się zasadniczym celem niniejszej pracy. W tym celu został przedstawiony szereg aspektów i narzędzi, które odpowiednio zrozumiane i wykorzystane pozwolą osiągać przewagę konkurencyjną. Główny nacisk został położony na przedsiębiorstwo i analizę jego działalności w obszarach pozwalających na osiągnięcie wspomnianej przewagi poprzez realizację celów strategicznych firmy. Po przeprowadzonej analizie NG2 S.A. widzimy, że grupa w dalszym ciągu będzie konsekwentnie rozwijać sieć sprzedaży i otwierać nowe sklepy, w rzeczywistości takie są założenia zarządu spółki. Przejmowanie kolejnych sklepów franczyzowych oraz selektywność w doborze lokalizacji pozwoli na dalszy wzrost sprzedaży obuwia i powiększanie udziału w rynku. Wielkość krajowego rynku obuwniczego szacowana jest na 8 mld zł. Grupa Kapitałowa NG2 jest liderem w branży z udziałem w rynku na poziomie 12-13%. W ciągu najbliższych trzech lat NG2 stawia sobie za cel udział w rynku obuwia powyżej 20%. Zgodnie z otrzymanymi danymi jest to bardzo realny wynik pamiętając, że przychody zwiększyły się z 2008 do 2009 roku o ponad 22%. Przedstawiona analiza nie udziela odpowiedzi na pytania dotyczące dalszych zmian w strukturze grupy oraz ewentualnych zmian procesów zachodzących w spółce. Jednak obserwując poszczególne wskaźniki możemy wnioskować, iż będzie miała miejsce dalsza automatyzacja procesów, co obniży koszty jednostkowe i koszty pracy. Natomiast z informacji udzielonych akcjonariuszom wiemy, że grupa NG2 planuje dalej poszerzać sieć sprzedaży detalicznej CCC, BOTI i Quazi aż do 1000 salonów w Polsce i 70 salonów w Czechach.Pozycja Wykorzystanie analizy kluczowych czynników sukcesu w procesie opracowywania strategii rozwojowych grup kapitałowych na przykładzie NG2 S.A(2013-07-05 09:58:16) Kiwior, Paulina; Choroszczak, JerzyNiniejsza praca poświęcona jest metodzie analizy kluczowych czynników sukcesu, polegającej na wskazaniu elementów mających decydujący wpływ na sukces przedsiębiorstwa w danej branży i określenie odpowiedniej strategii działania. Dane potrzebne do wprowadzenia strategii są zbierane poprzez analizę otoczenia, punktową ocenę atrakcyjności sektora, analizę mapy grup strategicznych i ostatecznie analizę kluczowych czynników sukcesu. Głównym celem podjętym w pracy była ocena obecnej sytuacji grupy NG2 S.A. oraz skierowanie uwagi na problemy decyzyjne w przedsiębiorstwie w ramach przyjętej strategii. Przybliżenie metody analizy kluczowych czynników ma pokazać skuteczność tej metody w budowaniu strategii konkurencyjnej przedsiębiorstwa oraz pokazać zakres informacji o bieżącej sytuacji w branży i czynnikach określających pozycję przedsiębiorstwa. Przeprowadzone badania potwierdzają iż podstawą do opracowania strategii przedsiębiorstwa jest przeprowadzenie odpowiedniej analizy jego sytuacji wewnętrznej jak i zewnętrznej. Wskazanie kluczowych czynników sukcesu i wybranie tych najważniejszych pozwala na obranie odpowiedniego kierunku działania firmy w celu osiągnięcia maksymalnych efektów.