Przeglądaj wg Autor "Klamerus, Jan"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Kierowanie w organizacji. Funkcje kierowania i struktura ról w zespole(2012-06-18 15:55:35) Klamerus, Jan; Miś, AlicjaNiniejsza praca poświęcona jest istocie kierowania ludźmi, sposobem zarządzania i rodzajami ról występujących u managera, kierownika i lidera. W tekście zawarte są informacje dotyczące planowania i poszczególnych jego etapów. Kierowanie jako element procesu zarządzania, istota a także sprawowane funkcje kierownicze i zasady zarządzania. Opisany jest również sposób planowania oraz podział na poszczególne szczeble. Ważnym elementem tego procesu jest prawidłowe organizowanie zadań, przewodzenie ludźmi oraz motywowanie ich do pracy. W podsumowaniu planowania jak zawsze przy zakończonym projekcie jest opisane skuteczne kontrolowanie wykonanej pracy. W części drugiej opisane jest formalne i nieformalne sprawowanie władzy, czyli zarządzanie jako obowiązek prawny i przywództwo naturalnego lidera grupy. Funkcje, zadania kierowników i rodzaje stylów kierowania ludźmi. Natomiast w trzeciej części zostało opisane pojęcie prawdziwego zespołu, cykl życia oraz role, jakie zawsze występują w nim.Pozycja Nowoczesne systemy logistyczne. System SOGA, RCP – przedstawienie, zasada działania(2014-05-26 01:33:16) Klamerus, Jan; Leśkow, JacekSystem informatyczny jest powszechny, a jego wprowadzenie daje duże możliwości i oszczędności, zarówno dla pracownika jak i kierownika, właściciela. Ankieta została przeprowadzona w jednej z Zakopiańskich restauracji, w której system SOGA działa przez cały czas od momentu jej uruchomienia. Jest to system do obsługi w gastronomii, dzięki któremu kelner nie nosi ze sobą kartek od stolika do stolika. System ten pozwala zdalnie wydrukować zamówienia na poszczególne urządzenia zamontowane w kuchni i barze. Dzięki niemu jedna osoba może obsłużyć wiele stolików jednocześnie. Celem pracy była weryfikacja hipotezy badawczej, iż systemy informatyczne w znacznym stopniu usprawniają obsługę klienta i przynoszą wymierne korzyści finansowe. Ankieta była informacją o obawach z wprowadzanej zmiany z kartek na palmy (smartfony) oraz określenie czy zmiana ta była korzystna. W ankiecie zawarto również pytania dotyczące awarii urządzeń i systemu oraz o czasie reakcji serwisu na usterki związane z niepoprawnym działaniem systemu lub urządzeń. Z wniosków można odczytać informację o „spotkaniu” się ankietowanego już z tym lub podobnym systemem. Oznacza to, iż systemy tego typu mają przyszłość, a restauracje wprowadzając tego rodzaju obsługę klienta zyskują na jakości i pozycji wobec profesjonalnego podejścia do klienta.