Przeglądaj wg Autor "Klimek, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Japońskie techniki zarządzania jakością na przykładzie FAKRO PP Sp.z o.o.(2013-07-05 11:53:20) Klimek, Andrzej; Czarnecki, PiotrFakro jak wszystkie inne organizacje produkcyjne musi podlegać ciągłemu doskonaleniu. W poszukiwaniu nowych rozwiązań często sięga się po nowe metody zarządzania wzorując się na organizacjach które odniosły i odnoszą sukcesy. Dobre wzory do naśladowania odnajdujemy w japońskich firmach, które wyróżniają się efektywnością oraz jakością na tle pozostałych gospodarek światowych. Podążając za wzorcami japońskimi opisałem System Produkcyjny Toyoty jako wzorcowy. W mojej pracy starałem się udowodnić, że wykorzystanie japońskich technik zarządzania jakością w doskonaleniu organizacji produkcji w firmie Fakro przyniosło oczekiwane rezultaty. Na początku tej pracy przedstawiłem wkład poszczególnych Guru Jakości, mających istotny wpływ na powstawanie nowych metod zarządzania jakością. Do tej grupy zalicza się: Deminga, Jurana, Crosby’ego oraz Ishikawę. Scharakteryzowałem wybrane metody, które przynoszą wymierne korzyści w zarządzaniu organizacją. Przedstawiłem firmę Fakro, opisując obszar i zakres jej działalności, ze szczególnym uwzględnieniem: zatrudnienia, klientów, konkurencji, systemu jakości, roli certyfikatów. Następnie scharakteryzowałem proces wdrażania w firmie Fakro metod: Program Zgłaszania Pomysłów i Sugestii Pracowniczych, Kanban, system 5S, karty operacji jako przykład standaryzacji. W dalszej części przedstawiam skutki z wdrożenia wyżej przedstawionych metod, z uwzględnieniem rodzaju korzyści, które przynoszą organizacji. Dokonałem oceny efektów z zastosowania japońskich metod w firmie Fakro. Do dokonania tej oceny pomocne były wewnętrzne materiały Fakro, wywiad przeprowadzony z Dyrektorem Produkcji oraz własne obserwacje. Dostrzegam kolosalne różnice pomiędzy czasem kiedy to w Fakro nie były jeszcze wprowadzone wyżej wymienione metody, ze stanem obecnym firmy. Zaimplementowanie tych metod w Fakro przyniosło oczekiwane efekty zgodne z ich charakterystyką. W dniu dzisiejszym Fakro jest nowoczesną firmą, która spełnia oczekiwania swoich klientów. W dążeniu do tego poszukuje się coraz to nowych metod i sposobów zarządzania.Pozycja Wykorzystanie koncepcji 5S w doskonaleniu organizacji produkcji - na przykładzie FAKRO PP Sp. z o.o.(2011-07-22 18:42:46) Klimek, Andrzej; Piekarz, HalinaFakro jak wszystkie inne przedsiębiorstwa musi podlegać restrukturyzacji. Z restrukturyzacją firmy związana jest istotna zmiana jej strategii oraz systemowa przebudowa organizacji i zasad funkcjonowania, które winny zapewnić mu przewagę konkurencyjną na rynku, a przede wszystkim stały, kontrolowany rozwój. W mojej pracy starałem się udowodnić, że wykorzystanie koncepcji 5S w doskonaleniu organizacji produkcji w firmie Fakro przyniosło oczekiwane rezultaty. Na początku tej pracy opisałem różne metody doskonalenia organizacji przedsiębiorstw. Bardzo szczegółowo opisałem metodykę, przygotowanie, wdrożenie i realizację metody 5S. Scharakteryzowałem firmę Fakro ze w szczególnym wykorzystaniem w niej koncepcji 5S. Od początku wprowadzenia tej metody w Fakro biorę w niej czynny udział jako audytor. Dokładnie pamiętam wygląd przedsiębiorstwa przed wprowadzeniem metody, codziennie widzę stan obecny. W pracy przedstawiam to na zdjęciach, które obrazują stan „przed” i „po” wprowadzeniu koncepcji 5S. Zamieszczam przeprowadzoną wśród pracowników Fakro ankietę, dotyczącą reakcji pracowników na nowo wprowadzony system 5S oraz ich opinię o wpływie tego systemu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy. Na podstawie ankiet, własnej obserwacji oraz widocznemu rozwojowi firmy stwierdzam, że koncepcja ta sprawdziła się w firmie Fakro. Dała pożądane, pozytywne efekty w zakresie: wizerunku firmy – czyniąc ją nowocześniejszą, spełniającą najwyższe wymagania swoich klientów, podniosła bezpieczeństwo i higienę pracy, pozwoliła na szybszy rozwój firmy.