Przeglądaj wg Autor "Klimek, Krzysztof"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Analiza strategiczna hipermarketów na przykładzie sieci Selgros w erze globalizacji rynków(2008) Klimek, Krzysztof; Piekarz, HalinaCelem pracy jest przedstawienie i analiza strategiczna w handlu polskim w erze globalizacji na przykładzie sieci Selgros Cash& Carry oraz ukazanie szans i zagrożeń powstawania coraz to większej ilości sklepów wielkopowierzchniowych czyli super i hipermarketów. Praca składa się z pięciu rozdziałów .W pierwszym opisano zmiany na rynku Polskim w latach 90-tych i związane z tym zmiany upodobań konsumentów . Rozdział ten w szeroki sposób opisuje hipermarkety - ich zasady działania, strategie zdobywania rynku. Rozdział drugi przybliża pojęcie i strukturę globalizacji, jakie znaczenie ma globalizacja dla współczesnego człowieka oraz jakie pozytywne czynniki niesie ze sobą. W kolejnym rozdziale opisano metodykę stosowaną do przeprowadzenia analizy strategicznej przedsiębiorstwa handlowego jakim jest sieć Selgros. Czwarty rozdział to charakterystyka i analiza strategiczna hipermarketu Selgros. W rozdziale tym wykonana została analiza makroekonomiczna, analiza otoczenia sektorowego, analiza potencjału firmy a na zakończenie została wykonana ocena pozycji strategicznej sieci Selgros z wykorzystaniem analizy SWOT. Dzięki tej analizie starano się wyodrębnić mocne i słabe strony, a także szanse i zagrożenia dla jego działalności oraz możliwe kierunki rozwoju. Piąty rozdział zawiera i informacje na temat szans i zagrożeń dla polskiego handlu wynikających z globalizacji, zacierania się granic nie tylko państwowych ale również ekonomicznych. Zakończenie rozdziału przedstawia propozycję restrukturyzacji handlu w Polsce.Pozycja Finansowanie wydatków inwestycyjnych w powiecie brzeskim - analiza przypadku(2008) Klimek, Krzysztof; Patena, WiktorW Polsce, a także w większości innych krajów europejskich dbałość o lokalny rozwój gospodarczy nie jest obligatoryjnym zadaniem samorządu lokalnego. Jedyna rola zdecentralizowanej administracji publicznej w promowaniu rozwoju gospodarczego, która wynika wprost ze sformułowań prawnych, dotyczy samorządów wojewódzkich, które mają obowiązek sporządzania strategii rozwoju województwa. Strategia taka stanowi podstawę negocjacji „kontraktów wojewódzkich”. Jednak bardzo wielu radnych, a także starostów, prezydentów, burmistrzów czy wójtów poczuwa się do odpowiedzialności nie tylko za zadania publiczne przydzielone im na mocy ustaw, ale również za całość problemów dotyczących dobrobytu społeczności lokalnych. W ciągu ostatnich 20 lat takie rozumienie roli samorządu stawało się coraz popularniejsze w wielu krajach i było postrzegane jako przejście od funkcjonowania samorządu lokalnego w swej klasycznej postaci do szerszego procesu zarządzania lokalnego, co przejawiało się coraz większą uwagą przywiązywaną przez samorządy do prób stymulowania lokalnego rozwoju gospodarczego. W niniejszej pracy autor przedstawia specyfikę działania jednostek samorządu terytorialnego, ze szczególnym uwzględnieniem działalności powiatów.