Przeglądaj wg Autor "Kmita, Emilia"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Postawy konsumentów wobec reklam kredytów hipotecznych(2011-09-13 12:21:22) Kmita, Emilia; Tylikowska, AnnaNajważniejszym aspektem poznawczym niniejszej pracy była analiza postaw konsumentów wobec reklam, ze szczególnym uwzględnieniem tych prezentujących kredyty hipoteczne. Weryfikacji postawionych przez mnie hipotez dokonałam poprzez badanie ankietowe przeprowadzone wśród klientów banku Pekao S.A. w Nowym Sączu. Wyniki badań wskazują, iż konsumenci zazwyczaj nie darzą reklam zbyt dużą sympatią czy zaufaniem. W przypadku podejmowania ważnych decyzji życiowych jakimi jest zakup własnego domu oraz wybór sposobu jego sfinansowania, klienci opierają się na wiarygodnych źródłach informacji takich jak opinie doradców bankowych, pomijając przy tym przekazy reklamowe. Reklamy dla większości konsumentów stanowią niepotrzebny przerywnik programów telewizyjnych, a swą częstotliwością oraz ilością nużą ich i irytują. Ponadto wprowadzające odbiorców w błąd sztuczki reklamowe czy nieuczciwe praktyki wywołują u większość konsumentów negatywną postawę wobec reklam. Z czasem przestają w nie wierzyć i podchodzą z dystansem do zawartych tam treści. Kredyty hipoteczne w dalszym ciągu stanowią dla większości z nas źródło ryzyka związanego z długotrwałym obciążeniem finansowym. Twórcy reklam poprzez sprytną „grę” emocjonalną oraz liczne techniki manipulacyjne potrafią jednak wywołać w nas określone zachowania. Analiza reklam bankowych wskazuje na fakt iż coraz częściej zawierają one przekazy, które mają na celu dotarcie do naszych uczuć czy emocji, osłabiając jednocześnie racjonalne myślenie.