Przeglądaj wg Autor "Korek, Grzegorz"
Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Ocena efektywności procesu szkoleń na przykładzie działu kas przedsiębiorstwa Makro Cash and Carry Polska S.A.(2011-06-16 20:19:47) Korek, Grzegorz; Piekarz, HalinaW niniejszej pracy poddano analizie proces szkolenia pracowników działu kas przedsiębiorstwa Makro Cash and Carry Polska S.A. w Krakowie. Oceniono wyniki osiągnięte przez zespół 80 kasjerów pracujących w hali nr 6 w latach 2009 i 2010. Zebrano dane dotyczące wyników pracy pracowników działu w obszarach: poprawne kasowanie artykułów, rozpoznawanie autentyczności budzących wątpliwość znaków pieniężnych, standardy przyjaznej obsługi klienta oraz standardy zmniejszające ubytki podczas kasowania. Dane te były okresowo analizowane i stanowiły podstawę do podejmowania decyzji o kierowaniu pracowników na szkolenia uzupełniające. Celem mojej pracy była ocena czy szkolenia w dziale kas przynoszą dobre wyniki, jeśli są poprzedzone rzetelną analizą potrzeb szkoleniowych oraz wykonaniem adekwatnego planu. Szkolenia poddane ocenie uwzględniały ograniczenia czasowe i finansowe firmy. Po przeprowadzeniu szkoleń odnotowano znaczącą poprawę jakości i efektywności pracy kasjerów. W przypadku rozpoznawania autentyczności znaków pieniężnych odnotowano wzrost rozpoznanych przez kasjerów fałszywych znaków pieniężnych z 50% do 67%. Stwierdzono również redukcję o 38% popełnianych błędów w procesie kasowania artykułów. Wynikiem przeprowadzonych szkoleń dotyczących standardów przyjaznej obsługi klienta było stopniowe podnoszenie jakości obsługi klienta oraz redukcja niepożądanych zdarzeń. W części teoretycznej pracy posłużono się analizą literatury z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, natomiast w części empirycznej analizą dokumentacji udostępnionej