Logo repozytorium
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
Logo repozytorium
  • Zbiory i kolekcje
  • Przeglądaj wg
  • Polski
  • English
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Türkçe
  • বাংলা
  • Zaloguj
    Nie masz konta? Zarejestruj się. Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj wg Autor "Kosiba, Anna"

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
Wyników na stronę
Opcje sortowania
  • Ładowanie...
    Miniatura
    Pozycja
    Kompetencje społeczne u młodzieży agresywnej
    (2011-06-21 22:48:49) Kosiba, Anna; Tucholska, Stanisława
    Celem podjętego programu badawczego była odpowiedź na pytanie: Czy i jakie różnice występują w zakresie kompetencji społecznych pomiędzy młodzieżą agresywną i nieagresywną? W związku z tym sformułowano następujące hipotezy: Hog: Młodzież agresywna różni się w zakresie kompetencji społecznych od młodzieży nieagresywnej; H1: Młodzież agresywna wykazuje niższy poziom empatii w porównaniu z młodzieżą nieagresywną; H2: Młodzież agresywna charakteryzuje się mniejszymi umiejętnościami w nawiązywaniu kontaktów z innymi; H3: Młodzież agresywna cechuje się mniejszymi umiejętnościami w podtrzymywaniu satysfakcjonujących kontaktów interpersonalnych; H4: Młodzież agresywna cechuje się mniejszą świadomością społeczną. W celu weryfikacji hipotez przeprowadzone zostały badania przy użyciu następujących narzędzi psychologicznych: Kwestionariusz Psychologiczny- A autorstwa A.H. Bussa i M. Perry’ego, Kwestionariusza Psychologicznego KP (EmO) autorstwa Z. Uchnasta, Skala TSIS autorstwa D. H. Silvera, M. Martinussen, T. I. Dahl, Kwestionariusza KKS- A wersja N (D) autorstwa Anny Matczak. Badania przeprowadzone zostały na grupie 213 osób. Hipoteza pierwsza częściowo się potwierdziła, co oznacza, że osoby o wysokim poziomie agresji cechują się wyższym wskaźnikiem empatii w porównaniu do osób o niskim poziomie agresji. Hipoteza druga i trzecia nie zostały potwierdzone. Relacje interpersonalne oraz ich jakość u młodzieży agresywnej są na podobnym poziomie jak u młodzieży nieagresywnej. Natomiast hipoteza czwarta została potwierdzona w całości. Młodzież agresywna w znacznie mniejszym stopniu jest świadoma motywów działań innych osób.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Ustawienia plików cookies
  • Polityka prywatności
  • Regulamin Repozytorium WSB-NLU
  • Prześlij uwagi