Przeglądaj wg Autor "Kosmala, Piotr"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
Wyników na stronę
Opcje sortowania
Pozycja Programowanie we Flashu(2008) Kosmala, Piotr; Gorazd, TomaszTerminu „flash” używa się w odniesieniu do środowiska Flash IDE, popularnej wtyczki do przeglądarek Flash Player oraz otwartego formatu plików .swf. Wszystkie te określenia są poprawne i również silnie ze sobą powiązane. Zaczynając od pierwszego z nich –czym jest środowisko Flash? W swojej obecnej formie(Adobe Flash CS3) jest to przede wszystkim środowisko programistyczne. Jednak w swojej funkcjonalności w pełni nawiązuje do pierwotnego zastosowania a mianowicie tworzenia grafiki wektorowej. Do połowy roku 1999 było to narzędzie przeznaczone dla grafików. Tworzono w nim przede wszystkim banery, proste animacje i grafiki. Jednak dalsza ścieżka rozwoju tego programu ukierunkowana była na programowanie, co przyczyniło się do powstania pierwszych interaktywnych stron, aplikacji oraz gier internetowych. Wszystkie wymienione publikowane są w formacie .swf. Jest to otwarty format, jednak do poważnych zastosowań środowisko flash jak do tej pory nie znalazło godnej konkurencji. Uruchamianie plików .swf, których kod pośredni jest tłumaczony z języka ActionScript, wymaga użycia wirtualnej maszyny, jaką jest Adobe Flash Player. W pracy autor chciałbym pokazać programowanie we flashu od strony praktycznej. Efektem tej pracy będzie kompletna gra flash. jednak wyczerpująco omówiony zostanie tylko jej fragment.Pozycja Programowanie we Flashu(2008-09-17 16:23:39) Kosmala, Piotr; Gorazd, TomaszW niniejszej pracy chciałbym pokazać programowanie we Flashu od strony praktycznej. Istnieje pokaźna literatura traktująca o środowisku i elementach języka. Brakuje jednak zasobów przedstawiających proces tworzenia aplikacji i właśnie na tym pragnę się skoncentrować. Efektem tej pracy będzie kompletna gra Flash. Niestety ze względu na obszerność tematyki nie będę mógł przedstawić całego procesu tworzenia gry, jednak spróbuję wyczerpująco omówić przynajmniej jakiś jej fragment. Flash jako połączenie środowiska do tworzenia grafiki wektorowej i środowiska programistycznego daje duże możliwości w projektowaniu aplikacji dla sieci Web i prezentacji multimedialnych. Po przejęciu przez firmę Adobe i integracji z innym oprogramowaniem, możliwości te stały się jeszcze większe. Wraz z wprowadzeniem Flash Media Server obsługa Flasha przestała się odbywać już tylko po stronie klienta. Zaczęły powstawać pierwsze gry online z trybem dla wielu graczy. Dodając do tego ciągle rozwijające się API 3D do Flasha oraz nowe środowisko Flex oparte o język ActionScript, trudno przewidzieć ogrom potencjału, jaki drzemie w tym produkcie.